Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Saba Gamze
dc.contributor.authorSaman, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-07T07:36:11Z
dc.date.available2021-05-07T07:36:11Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-01-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592185
dc.description.abstractSon yıllarda teknoloji gündelik insan hayatı içine girmiştir ve bu furya hız kesmeden devam etmektedir. İnsanlar da son yıllarda ciddi anlamda dijitalleşmeye ayak uydurmuş, dijitalleşmeyi hayatlarının bir parçası haline getirmişlerdir. İnternet reklamları, kullanıcıların en sık karşılaştığı internet içerikleridir. Gelişen teknoloji ve değişen dünya ile internet reklamcılığı da başladığı andan bu yana büyük aşamalar geçirmiştir. Son yılların revaçta konusu programatik internet reklamcılığıdır, programatik internet reklamcılığı veri temelli çalışmaktadır. Kullanıcı internet kullanımı geçmişi ve deneyimlerini analiz etmekte ve anlamlandırmaktadır. Programatik reklam satın alması ile internet reklamcılığı bütçesi reklamveren tarafında etkin ve efektif kullanımı amaçlanarak, internet reklamcılığı ve dijital pazarlama alanında çalışan 12 kişi ile yapılan bireysel görüşmeler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu 12 kişiye önceden belirlenmiş 7 soru sıkı yapılandırılmış mülakat tekniği ile sorulmuştur ve elde edilen bilgiler doğrultusunda Türkiye örneğinde dijital reklamcılık ve dijital reklamcılıkta programatik reklamların rolü değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dijital Medya Planlama, Dijital Pazarlama, İnternet Reklamcılığı, Programatik Satın Alma
dc.description.abstractIn recent years, technology is run into to human life and this trend growing up without any slow down. The People are keep in step with digitalization during the recent years and they made it being a part of their life. Online ads are the most frequently encountered internet content. Online advertisement is making huge progress with changing World and developing Technology. Recent years Programmatic advertising is in demand, which is working based on data. The user cookies and experiences are analyzing and giving the meaning. The aim of the advertisers are to buy a media effectively and efficiently through programatic advertising. This experiment comes from descriptive anaylsis of 12 experimental people. This 12 people questioned well structured 7 pre-determined question and as acquired informations the role of programmatic advertising in digital advertising is evaluated.Keywords: Digital Media Planning, Digital Marketing, Internet Advertisement, Programmatic Purchasingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleDijital medya ve reklamcılık: Türkiye örneğinde dijital reklamcılık ve dijital reklamcılıkta programatik reklamların rolü
dc.title.alternativeDigital media and digital advertising: Digital advertisingand the role of programmatic advertising in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-29
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmDigital advertising
dc.subject.ytmElectronic media
dc.subject.ytmProgrammatic purchasing
dc.subject.ytmProgrammatic adversitement
dc.identifier.yokid10323269
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618855
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess