Show simple item record

dc.contributor.advisorKınalı, Gülşah
dc.contributor.authorErtürk, Çağil
dc.date.accessioned2021-05-06T13:07:22Z
dc.date.available2021-05-06T13:07:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-08-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592084
dc.description.abstractSon yıllarda okul öncesi eğitim kurumlarının öneminin birçok bilimsel platformda tartışılıyor olması bu konuyu gündeme taşıyıp çocuklar üzerinde yapılan uygulamalarla ilgili yapılan bilimsel çalışmaların sayısında da artışa neden olmuştur. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aktivitelerin öz yeterliliklerine etkisi, akademik başarısı ve gelecek kazanımlarına etkisi olup olmadığı da tartışılır hale gelmiştir. Yapılan bu tez çalışmasıyla, okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların el fonksiyon becerileri arasındaki farkı belirlemek, okul öncesi dönemde saptanabilecek bireysel fiziksel-motor özelliklerin değerlendirilmesine yönelik yeni metotların oluşturulmasına katkı sağlamaktır. Çalışma, İstanbul İli içerisinde bir ilköğretim okulu birinci sınıf öğrencilerinde yapılmıştır. Çalışmaya fiziksel olarak yeterli durumda olan 118 çocuk dahil edilmiştir. Çocukların ortalama yaşları 6,48± 0,49 olduğu görülmektedir. Çocukların ortalama boyları 137,16± 4,39 cm ve kilolarının da ortalama olarak 27,62± 3,85 kg olduğu belirtilmektedir. Yapılan çalışmada okul öncesi eğitim alan ve almayan çocuklar iki gruba ayrılarak el fonksiyon becerisini değerlendirmek amacıyla dominant-nondominant elin ikisini de ölçmek şartıyla el kavrama kuvveti, parmak kavrama kuvveti ve perdue pegboard el beceri değerlendirme testi uygulanmıştır. Çalışmada çocukların el kavrama kuvveti J-tech® dijital el dinamometresi, parmak kavrama kuvveti için Jamar® hidrolik pinçmetre, el beceri testi için ise Perdue Pegboard el beceri testi kullanılarak ölçümler yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, okul öncesi eğitim alan çocuklarda yapılan ölçümler okul öncesi eğitim almayan çocuklara göre daha yüksek bulunmuştur. 0,05 anlamlılık düzeyinde okul öncesi eğitim alan ve almayan çocuklar arasında istatistiksel olarak fark vardır, okul öncesi eğitim alan çocuklarda yapılan ölçümler okul öncesi eğitim almayan çocuklara göre daha yüksektir. (p<0,05). Okul öncesi eğitim alan çocuklarda el becerileri almayanlara göre yüksek bulunmuştur. Çalışmanın sonucu olarak okul öncesi eğitimi, çocuklarda el fonksiyon becerilerini artırmaktadır. Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, El Dinamometresi, Hidrolik Pinçmetre, Perdue Pegboard El Beceri Testi
dc.description.abstractRecently, the pre-school education institutions have been discussed in many scientific platforms in recent years has led to an increase in the number of scientific studies carried out on children's practices. It has also become debatable whether the activities implemented in pre-primary education institutions have an impact on their self-efficacy, their academic success and their impact on future achievements. In this thesis, it is aimed to determine the difference between the hand function skills of children who have pre-school education and those who do not, and to contribute to the establishment of new methods to evaluate the individual physical-motor characteristics that can be detected in preschool period. The study was conducted in a primary school in Istanbul, Turkey. We included 118 children who were physically fit to work. The mean age of the children is 6.48 ± 0.49. The average length of the children is 137,16 ± 4,39 and the mean weight of the children is 27,62 ± 3,85. In the study conducted, hand grip strength, finger grip strength and perdue pegboard hand skill evaluation test were applied with the condition that both dominant and nondominant hand were measured in order to evaluate hand function ability by separating two groups of children with and without pre-school education J-tech® digital hand dynamometer for children's hand grip strength, Jamar® hydraulic pinometer for finger grip strength, and Perdue Pegboard hand skill test for hand skill test. As a result of the study, the measurements made in pre-school children were found to be higher than those in pre-school children. There is a statistical difference between children who receive pre-school education and those who do not, the measures taken for pre-school children are higher than for pre-school children (p<0.05). Children who received pre-school education were found to be significantly higher than those who did not receive hand skills. As a result of the study, pre-school education increases hand function in children.Keywords: Pre-school Education, Hand Dynamometer, Hydraulic Pinchmeter, Perdue Pegboard Hand Skill Testen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleÇocuklarda okul öncesi eğitimin el fonksiyonu üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of preschool education on hand function in chi̇ldren
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-21
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmHand
dc.subject.ytmDynamometer
dc.subject.ytmMotor skills tests
dc.subject.ytmMotor skills
dc.identifier.yokid10194224
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537483
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess