Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Elif
dc.contributor.authorElma, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-06T13:07:22Z
dc.date.available2021-05-06T13:07:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592083
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin sağlık içerikli kamu spotlarına ilişkin algı, tutum ve güvenleri ile bunları davranışa dönüştürmeleri arasındaki ilişkilerin tespiti amaçlanmıştır. Bu amaçla, toplam 180 üniversite öğrencisi üzerinde araştırma yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından hazırlanmış olan ve yapılandırılmış özellik gösteren veri toplama anketi kullanılmıştır. Ankette sağlık içerikli kamu spotlarına yönelik algı, tutum ve güven ile bunları davranışa dönüştürme alt boyutlarından oluşan bir ölçek yer almaktadır. Ölçeğin geçerliği yüzde 57; güvenirliği ise 0,92'dir. Verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılarak nicel analiz yöntemlerine başvurulmuştur. Çalışma sonucunda üniversite öğrencilerinin sağlık içerikli kamu spotlarına yönelik algı, tutum ve güvenlerinin katılıyorum düzeyinde olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ancak kamu spotlarının davranışa dönüştürülmesi ile ilgili olarak ise öğrenciler genel olarak kararsızdırlar. Ayrıca algı, tutum ve güven ile davranışa dönüştürme arasında r=0,348 ve r=0,505 arasında değişen pozitif ve anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Bunun yanında, sağlık içerikli kamu spotlarına yönelik algı ve tutum ile bunları davranışa dönüştürme ortalamaları sağlık alanında öğrenim görüp görmemeye göre anlamlı olarak farklılık göstermektedir (p<0,05). Sağlık alanında öğrenim gören öğrencilerin algı, tutum ve davranışa dönüştürmeleri anlamlı olarak daha olumludur. Ancak kamu spotlarına güven sağlık alanında öğrenim görüp görmemeye göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0,05). Ayrıca, sağlık içerikli kamu spotlarına yönelik tutum ve güven ortalamaları cinsiyete göre anlamlı olarak farklılık göstermektedir. Fark, kadınlar lehinedir. Bunun yanında, tutum, güven ve davranışa dönüştürme ortalamaları eğitim düzeyine göre ön lisans mezunları lehine anlamlı olarak farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Sağlık, Kamu Spotu, Davranış, Dönüştürme.
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to determine the relationships between the perception, attitudes and confidence of university students about public service announcements and their transformation into behavior. For this purpose, a total of 180 university students were surveyed. A data collection questionnaire was used by the researcher. The questionnaire includes a scale consisting of sub-dimensions of perception, attitude and confidence towards public service announcements with health content and transforming them into behavior. The validity of the scale is 57 percent; reliability is 0.92. In the analysis of the data, quantitative analysis methods were applied by using SPSS 25.0 program. As a result of the study, it was determined that university students' perception, attitude and confidence towards public service announcements related to health were positive at the level of agreement. However, in relation to the transformation of public service announcements into behavior, students are generally undecided. There are positive and significant relationships between perception, attitude and confidence and conversion to behavior, ranging from r=0.348 to r=0.505. Perceptions and attitudes towards public service announcements related to health and their conversion to behavior are significantly different according to whether they are educated in health field (p<0.05). Converting perceptions, attitudes and behaviors in the health field is significantly higher. However, confidence in public service announcements does not differ significantly according to whether they are educated in the health field (p>0.05). Attitudes and trust averages for public service announcements differ significantly by gender. The difference is in favor of females. The averages of attitudes, trust and conversion to behavior show a significant difference in favor of associate degree graduates according to education level.Keywords: Health, Public Service Announcements, Conversion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sağlık içerikli kamu spotlarına ilişkin algı, tutum ve güvenleri ile bunları davranışa dönüştürmeleri arasındaki ilişkilerin tespiti
dc.title.alternativeDetermination of the relationships between university students' perceptions, attitudes, confidence and conversion into behavior related to public service announcements of health
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic service announcement
dc.subject.ytmHealth
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmBehavior
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmPerceptual transform
dc.subject.ytmBehavioral changes
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10197738
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539071
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess