Okul öncesi eğitimde aile katılımında sosyal medya kullanımı: Bir durum çalışması
dc.contributor.advisor | Akdağ Aycibin, Semiha Füsun | |
dc.contributor.author | Özdinç, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:44Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591968 | |
dc.description.abstract | Çocuğun doğduğu andan itibaren eğitiminde rol oynayan en önemli kişiler aile üyeleridir. İlerleyen dönemde aile tarafından sağlanan çocuğun eğitimine okul öncesi eğitim kurumları da eklenir ve bu kurumlar çocuğun eğitiminde önemli rol oynar. Fakat okulda verilen eğitime ek olarak eğitimin çocukta daha da pekişmesi için aile tarafından da evde devam ettirilmesi gerekmektedir. Böyle olunca aileler çocuklarının eğitimi ile ilgili yönlendirilmeye, eğitilmeye ve gelişmeye ihtiyaç duyarlar. Bu devrede okul ve öğretmenler tarafından devreye aile katılım çalışmaları girer. Çeşitli aile katılım çalışmaları ile çocuklar ve aileler farklı mekanlarda, farklı zamanlarda, farklı kişilerle aktif zaman geçirirken, çocuğun eğitiminin devam etmesi ve pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Günümüz şartlarında yoğun iş temposu içinde çalışan veya aile katılımı konusunda önyargılı olan ailelere farklı mecralardan ulaşılması hedeflenmekte ve bunlarla ilgili çalışmalar yapılmaktadır. Sosyal medya da ailelerin aktif olarak kullandığı bir mecradır. Aile katılımında sosyal medya kullanımı ile velilere daha hızlı, daha görsel, daha ucuz, daha çevreci yollardan ulaşılması hedeflenmiştir. Bu çalışma ile okul öncesi eğitimde, aile katılım çalışmalarında sosyal medyayı kullanarak aileyi eğitime katma uygulamasının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada okul öncesi eğitim, aile katılımı, sosyal medya gibi anahtar kelimeler tanımlanmıştır. Ayrıca çalışmada aile katılımının faydaları ve uygulama aşamaları incelemek ile birlikte aile katılımında önerilen sosyal medya uygulamalarının aileler üzerindeki etkileri ve ailelerin görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili, Beşiktaş ilçesinde yerleşik devlete bağlı bağımsız bir anaokulunda bulunan 52 veli oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anket formları kullanılarak, görüşme tekniği ile toplanmıştır.Araştırma bulgularından elde edilen sonuca göre; aile katılım çalışmalarında sosyal medya kullanımının olumlu etkilerinin olduğu, velilerin okulda yapılanları görmekten mutlu oldukları, okulda öğrenilen konuların evde sohbet ve önerilen etkinliklerle pekiştirilmesinin sağlandığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Aile Katılımı, Sosyal Medya, | |
dc.description.abstract | The family plays the greatest role in child education from the birth of the child. In the following periods pre-school education institutions gets involve in child education received by family and these institutions play important role in child education. However, in addition to receiving education in school, in order to enable child to consolidate the taught information it shall be maintained at home by families. Thus families need to be directed, educated and developed considering their child`s education. In this process family participation studies are put into action by the school and teachers. While families and children spend dynamic time with different persons in different places and at different times with several family participation studies, continuity and consolidation of child education is provided. It is aimed to reach families working in today`s intense work pressure or being bias toward family participation thorough different channels and related studies are conducted. Social media is also a channel that families use actively. It is aimed to reach families through faster, more visual, cheaper and more environmental ways with social media use in family participation. The aim of this study is to review family participation practice in education with use of social media in family participation studies in pre-school education. Key words like pre-school education, family participation, and social media are defined in this study. Additionally, benefits and practice process of family participation as well as the effects of social media applications suggested in family participation on families and families` opinions were researched. The study group of this research consisted of 52 parents in the state kindergarten located in Besiktas, Istanbul. Data was collected with interview method by using questionnaire forms developed by researcher. According to the results received by research findings; social media consumption has positive effects on family participation studies, parents are happy to follow school activities, and consolidation of learnt information in school at home with conversation and suggested activities is provided.Keywords: Pre-School Education, Social Media Usage, Family Involvement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitimde aile katılımında sosyal medya kullanımı: Bir durum çalışması | |
dc.title.alternative | Social media consumption in family participaion in pre-school education: A case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Social media | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.identifier.yokid | 10051494 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383893 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |