Show simple item record

dc.contributor.advisorGülüm, Nesrin
dc.contributor.authorSaripinar, Gülter Gamze
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:44Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591966
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Meslek Liselerindeki (9,10,11,12 sınıf) öğrencilerin öğretmenleri ve kendi aralarında yaşadığı çatışmalar ve kulladıkları çatışma yönetim stratejilerini belirlemek, yaşadıkları çatışma tür ve çatışma stratejilerinin öğrencilerin bireysel özellikleriyle ilişkilerini saptamaktır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili, Şişli ilçesi, Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesindeki 370 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırmada Emine Önder'in (2008) geliştirdiği ` Yaşanılan Çatışma Biçimleri ve Çatışma Yönetim Stratejileri ` ölçeği kullanılmıştır. Nicel hazırlanan bu araştırmadaki veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Her iki ölçekten elde edilen veriler, yaş, sınıf, bölüm, okul türü, değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere t-testi, yaş, sınıf, bölüm, okul türü değişkenlerinde göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğretmenleri ve akranları ile ilgili çatışmaları yönetirken kullandıkları çözüm stratejileri `Demokratik Çözüm` bu stratejinin başarılı olmadığı durumda `Hükmetme` ve en az `Kaçınma` stratejisini kullandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerle ve akranlarla yaşanılan çatışmalarda yaş, bölüm, sınıf, okul türü değişkenleri arasında da anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin yaşadıkları çatışma türleri ile çatışma yönetim stratejileri arasındaki yatay çatışmada, kaçınma, hükmetme, demokratik çözümde negatif; dikey çatışma da ise, kaçınma ve demokratik çözümde anlamlı bir ilişki, hükmetmede ise bir ilişki bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: Akran Çatışması, Çatışma Çözme Stratejileri
dc.description.abstractThe purpose of this study; In Vocational High School (9,10,11,12 class) teachers and students lived among them conflicts and conflict management strategies that they use to determine their type of conflict and conflict strategy is to determine the relationship between students' individual characteristics. The research population, the city of Istanbul, Sisli district, Sisli Technical and Vocational students. Onder sure the data needed for research (2008) in its `Decent Shape Conflict and Conflict Management Strategies` scale is used. Quantitative data prepared in this research were analyzed with SPSS. Both obtained from the scale data, age, class, department, school, according to the variables differed to determine whether the t-test, age, class, department, in the variables vary according to determine if the one-way analysis of variance (ANOVA) was performed. As a result, .öğrenci their teachers and peers about the conflict use to manage their solution strategies `democratic solution` of this strategy to be successful in cases where `the Mastery` strategy and at least `avoidance` strategy were using. Conflict experienced by teachers and peers age, school type, department, class variables, a positive correlation was found between. Their students with the types of conflicts horizontal conflict between conflict management strategies, avoidance, domination, democratic solution to the negative; If the vertical conflict, avoidance and positive democratic solution, there is a negative correlation rule In. Keywords: Peer Conflict, Conflict Resolution Strategiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin akranları ve öğretmenleri ile yaşadıkları çatışma ile çatışma yönetim stratejileri
dc.title.alternativeConflict and management strategi̇es of students in vocational schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmPeer relationships
dc.subject.ytmTeacher-student relations
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.identifier.yokid10049762
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383891
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess