Meslek lisesi 9. sınıf öğrencilerinin bilgisayar öz yeterlilik algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Vatanartıran, Sinem | |
dc.contributor.author | Doğan, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:43Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591961 | |
dc.description.abstract | Günümüz dünyası bilim ve teknoloji dünyasıdır. İnsanların bilişim teknolojileri ile ihtiyaç duydukları bilgiye anında ulaşabilmelerini sağlayacak bilgi ve kabiliyete sahip olabilmeleri için bilgisayar okuryazarlığı en önemli faktördür. Bu bağlamda öğrencilere bilgisayar okuryazarlığı kabiliyetinin kazandırılması da günümüz modern eğitim kurumlarının en önemli sorumlulukları arasında yer almaktadır. Bilgisayar öz yeterlik algısı da bireylere bilgisayar okuryazarlığı becerisinin kazandırılması üzerinde etkili olan en önemli değişkenler arasındadır. Bu çalışmanın amacı meslek lisesi öğrencilerinin bilgisayar öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaca bağlı olarak araştırma tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim - öğretim yılı birinci döneminde İstanbul'da bulunan resmi meslek liselerinin 9. sınıfında okuyan 400 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen `bilgisayara ilişkin öz yeterlik algısı ölçeği` kullanılmıştır. İstatistiksel analizler neticesinde öğrencilerin bilgisayar öz yeterlik algılarının ortalama düzeyde olduğu belirlenmiştir. Meslek lisesi öğrencilerinin bilgisayar öz yeterlik algılarının cinsiyet, kendine ait bilgisayarı olup olmama, bilgisayar kullanma süresi, bilgisayar kullanma sıklığı, bilgisayar teknolojileri dersini alıp almama, tercih edilecek alan açısından anlamlı farklılığa sahip olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Bilgisayar, Meslek Lisesi, Öz Yeterlik Algısı | |
dc.description.abstract | Today's world is science and technology world. Being computer literate is the most important factor in order for individuals to achieve the information required instantly via computer and communication technologies. In this context, improving students' computer literacy skills is one of the most important responsibilities of education institutions. Computer self-efficacy perception is founds to be among the important variables affecting individuals' computer literacy skills. The aim of this study is to investigate the computer self-efficacy perception of vocational high school students in terms of several variables. The study was carried out by using singular and correlational descriptive research models. 400 students studying at vocational high schools in the 2013 and 2014 academic year formed the sample of the study. Computer Self-Efficacy Scale questionnaire developed by Aşkar and Umay (2001) was used for data collection.As a result of the statistical analysies, it is identified that the computer self-efficacy perception level of the students is in the medium level. It was found that there is a significant difference between self-efficacy perception level of the students and the variables of gender, having computer at home, time of computer usage, frequency of computer usage, having computer sciences lesson before, and the preferred area of vocational specialty at high school.Keywords: Computer, Vocational High School, Self-efficacy Perception | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Meslek lisesi 9. sınıf öğrencilerinin bilgisayar öz yeterlilik algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the computer-related self-efficacy perception of grade 9 students attending vocational high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.identifier.yokid | 10040270 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383909 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |