Show simple item record

dc.contributor.advisorTekiner Tolu, Aylin
dc.contributor.authorDemirci, Karolin
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:42Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:42Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591959
dc.description.abstractTarih boyunca İngilizce dili eğitimindeki yaklaşım ve metot değişiklikleri sebebiyle, anadil kullanımı yabancı dil eğitimi alanında en çok tartışılan konulardan biri olmuştur. Son zamanlardaki yaklaşımların çoğunun anadil kullanımını desteklememesine rağmen öğretmenlerin yabancı dil sınıflarında anadil kullanımına yönelik bakış açısında bir değişim vardır. Anadilin yabancı dil öğrenimini kolaylaştırdığını öneren farklı çalışmalar vardır. Bu çalışmanın amacı öğretmen ve öğrencilerin yabancı dil sınıflarında anadil kullanımına yönelik bakış açılarını ve öğretmenlerin hangi durumlarda dil değişimini tercih ettiklerini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin öğretmenlerin dil değişimi yapmalarını tercih ettikleri durumlar da analiz edilmiştir. Son olarak okul yönetimi ile öğretmenlerin bu konudaki bakış açıları karşılaştırılmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin dil değişimi üzerindeki inançları anketler, sınıf gözlemleri ve röportajlar ile incelenmiştir. Dil değişim durumlarının herhangi bir ortak kullanım alanı olup olmadığını görebilmek için 2., 4. ve 7. sınıflarda 2 ders saatlik (90 dakika) ders gözlemi yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, anadilin yabancı dil öğretiminde ve öğreniminde önemli bir yeri olduğu ve öğretmenlerin öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla belli ortak durumlarda dil değişimi uyguladıkları ve okul yönetimi ile öğretmenlerin anadil kullanımında farklı düşüncelere sahip olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Dil Değişimi, AnaDil, Hedef Dil, Yabancı Dil Öğretimi
dc.description.abstractDue to the changes in the approaches and methods in English language teaching throughout history, the use of mother tongue (L1) has been one of the most important topics discussed in the foreign language teaching field. Although most of the approaches used nowadays do not support the use of mother tongue, there is a change in the perception towards teachers' code-switching in foreign language (L2) learning classrooms. There are various recent studies suggesting that using mother tongue facilitates foreign language learning. The purpose of this study was to examine the teachers' and students' perceptions towards L1 use in L2 classrooms and under which circumstances they preferred using learners' mother tongue. In addition, learners' preferences of teachers' code switching were also analyzed. Finally, school's administrator's and the teachers perceptions were compared. Both teachers' and students' perceptions and beliefs on code switching were investigated by the questionnaires, classroom observations and interviews. There were also 2 hour-observation periods (90 minutes) in the classrooms of 2nd grade, 4th grade and 7th grade in which the circumstances of L1 use were analyzed to determine if there were any common characteristics of the L1 use. At the end of this study it was revealed that mother tongue of learners had an important role in teaching and learning and that there were some common circumstances where teachers code-switched to facilitate learning in the classroom and that the administrator and the teachers had different perceptions about using mother tongue.Keywords: Code Switching, Mother Tongue, Target Language, Foreign Language Teachingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of code switching in English as a foreign language classes: A case study at a private k-8 school
dc.title.alternativeBi̇r di̇lden di̇ğer bi̇r di̇le atlamanın yabancı di̇l dersleri̇ndeki̇ rolü: Özel bi̇r i̇lköğreti̇m okulunda durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmLanguage choice
dc.identifier.yokid10040103
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383910
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess