Ortaokul yöneticilerinin öğrenci davranışlarının karşılaşılma sıklığına ilişkin görüşleri ve şiddetle başetme stratejileri (Esenyurt örneği)
dc.contributor.advisor | Garipağaoğlu, Burçak Çağla | |
dc.contributor.author | Şen, Ahmet Emin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:42Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591958 | |
dc.description.abstract | Dünya ülkeleri ile birlikte ülkemizde de şiddet, önemli bir toplumsal sorun haline gelmiştir. Günün her anında, her ortamda türleri ve nedenleri farklı olmakla birlikte şiddet karşımıza çıkmaktadır. Okullar toplumun birer parçasıdır. Bu nedenle toplum içinde yaşanan şiddet olaylarıyla okullarda karşılaşılmaktadır. Okullarda yaşanan şiddet olayları öğrencilerin akademik başarısının düşmesine neden oldukları gibi tüm hayatları boyunca etkileneceği olumsuzluklara da sebep olmaktadır. Bu araştırmanın amacı ortaokullarda şiddet içeren öğrenci davranışlarına ilişkin yönetici görüşlerini almak ve yöneticilerin şiddetle başa çıkma yöntemlerini tespit etmektir. Yönetici görüşlerini tespit etmek amacıyla `öğrenciler arasında karşılaşılan davranış biçimleri` ölçeği ve bir açık uçlu soru kullanılmıştır. Nicel veriler tarama modeli kullanılarak elde edilmiştir. Yönetici görüşlerinin belirlenmesi amacıyla İstanbul ili Esenyurt ilçesi araştırmanın evreni olarak seçil ve araştırma 120 yönetici ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ortaokullarda en fazla görülen şiddet türü sözel şiddet olurken en az görülen şiddet türü ise cinsel şiddettir.Anahtar kelimeler: Şiddet, Ortaokul Yöneticisi, Öğrenci | |
dc.description.abstract | The violence has become a communal problem also in our country as in the other countries in the world. In every moment of the day, in all kinds of occasions, we are facing the violence in different kinds and with different causes. Schools are parts of the society. Therefore, the violence cases in the society are also experienced in schools. The violence cases in schools cause the decrease in the academic success levels of the student sand also have negative impacts for all their lives. The aim of this research is to get the ideas of the school managers about the offensive behaviours of students in secondary schools and to determine the methods of the school managers to overcome these behaviours.In order to determine the ideas of the school managers, the scale of `the behavioral patterns of students` and an open – ended question have been used. Quantitative data have been acquired using the survey model. In order to identify the opinions of the school managers, Esenyurt district of Istanbul has been chosen as the universe and the research has been conducted with 120 school managers. According to the results of the research, the most common type of the violence observed at schools has been the verbal violence, where as the least observed type is the sexual one. Keywords: violence, secondary school manager, student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul yöneticilerinin öğrenci davranışlarının karşılaşılma sıklığına ilişkin görüşleri ve şiddetle başetme stratejileri (Esenyurt örneği) | |
dc.title.alternative | The vi̇ews of managers' about the frequency of secondary school students' behaviours and the strategies of school managers for overcoming these behaviours (Esenyurt case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10040681 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383895 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |