Harmanlanmış öğrenme ortamlarının hentbol temel becerileri gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Karadeniz Oran, Şirin | |
dc.contributor.author | Çakit, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:41Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591954 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Harmanlanmış öğrenme ortamlarının hentbol temel becerilerini geliştirmeye etkisini incelemektir. Bu amaçla yüz yüze yapılan çalışmalarla birlikte, çevrimiçi ortamlardan Facebook'da `Hentbol oyunu` adlı kapalı bir grup oluşturularak hentbol çalışmalarının videoları, Youtube ve hentbol internet sitelerinden eğitim amaçlı video, resim ve genel sportif bilgiler paylaşılmış ve tartışılmıştır. Araştırma yarı deneysel desen ile Özel Bahçeşehir Anadolu Lisesi 16 erkek öğrencisi ve Bahçelievler Şehit Samet Kırbaş Endüstri Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 19 erkek öğrencisi ile hentbol takımında oynayan ortalama 6-7 aylık hentbol temel eğitimini başlangıç seviyesinde almış, toplam 35 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Hem deney hem de kontrol grubuna hentbol temel beceri testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna ayrıca `Harmanlanmış Öğrenme Memnuniyet Ölçeği` ve `Oyun Performansı Değerlendirme Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 21.0 programında betimsel istatistikler, gruplar arasındaki farkın belirlenmesinde Mann Whitney-U testi, ön test ve son test karşılaştırmalarında Wilcoxon testi ve değişkenler arası ilişkilerin betimlenmesinde ise korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, deney grubunun, kontrol grubuna göre daha fazla gelişme gösterdiği, yapılan tüm hentbol beceri test bulgularında görülmüştür. Deney grubu lise öğrencilerinin hentbol becerileri oyun performansı yüzdelik ortalamasının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu da belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları; klasik spor eğitiminin, Facebook gibi çevrimiçi ortamlarla desteklenerek yapılan harmanlanmış çalışmalarla, sporcuların hentbol becerilerini geliştirmeye katkı sağladığını göstermektedir. Her geçen gün gelişen yeni teknolojik olanakların ve web araçlarının benzer spor eğitimi araştırmalarında kullanılmasıyla, Türk sporu ve sporcularının yetiştirilmesine ve gelişmesine katkıda bulunacağı ve bunun tüm spor dalları için yaygınlaştırılması ve desteklenmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Harmanlanmış Öğrenme, Hentbol Temel Becerileri,Memnuniyet, Oyun Performansı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to investigate the effect of blended learning environment on the improvement of handball game basic skills. Besides traditional sports education, a Facebook group names as `Handball Game` has been created to share and discuss videos of handball studies, educational videos, photos and general information on sports from Youtube and some handball web-sites.The research has done using quasi experimental design with 16 male students from Bahçeşehir College and 19 male students from Şehit Samet Kırbaş Technical Vocational High School. These students had 5 or 6 months training experience, at the beginning level. Handball game basic skills test have been applied to experimental and control groups as pre-test and post-test. Also Handball game performance evaluation scale and questionnaire for satisfaction on blending learning have been applied to experimental group. The data obtained in this research has been analyzed by SPSS 21.0 programme using descriptive statistics, Mann Whitney–U test for testing the difference between groups, Wilcoxon test for comparing pre and the post-test and correlation test for understanding the relations among variables. The data have been evaluated in 95 percent confidence interval and significance at 0.5 level. The research results show that the experimental group has more improvement than control group in terms of handball basic skills. The handball game performance level and the level of satisfaction on blended learning are high for the experimental group. The results of this research indicate that blending face-to-face handball education with online environments such as Facebook contributes the enhancement of handball skills. It is suggested that using emerging technologies and web tools in similar studies will enhance the training and development of Turkish sports and sportsmen. In addition these studies should be disseminated and supported for other sports. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Harmanlanmış öğrenme ortamlarının hentbol temel becerileri gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of blended learning environment on handball basic skills development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.subject.ytm | Handball | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.identifier.yokid | 10040785 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383899 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |