The integration of cooperative learning in fifth grade EFL classrooms
dc.contributor.advisor | Mede, Enisa | |
dc.contributor.author | Shahamat, Ailar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:40Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591949 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı işbirlikçi öğrenmenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen beşinci sınıflar üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışma katılımcı öğretmen ve öğrencilerin söz konusu dil sınıflarını nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmaya çalışmakta, söz konusu metodun sınıfta bütünleştirilmesinin etkilerini incelemekte ve işbirlikçi çalışmanın öğrencilerin dil yeterlilikleri üzerindeki etkilerini gözden geçirmektedir. Çalışmaya 23 beşinci sınıf öğrencisi ve 2 öğretmen katılmıştır. Veriler, çeşitleme yaklaşımını kullanılarak ön-test ve son-test sonuçlarından, günlüklerden ve gözlemlerden toplanmıştır. Çalışmanın bulguları işbirlikçi öğrenmenin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği beşinci sınıflardaki öğretim ve öğrenim üzerinde olumlu etkileri olduğunu ortaya çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: İşbirlikçi Öğrenim, İngilizceyi Yabancı Dil Olarak ÖğrenenBeşinci Sınıf, Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Algıları, Dil Yeterliliği. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effectiveness of integrating cooperative learning in fifth grade Turkish EFL classrooms. It attempts to explore how the participating students and teachers perceive such language classes, investigates the effectiveness of integrating this particular method in the classroom, and examines the influence of working collaboratively on students' language proficiency. A sample of twenty-three fifth grade students and two teachers participated in the study. Data were collected through a triangulated approach, in which pre- and post- tests, diaries and observations were used. The findings of the study revealed that cooperative learning has positive influence on teaching and learning in fifth grade EFL classrooms.Keywords: Cooperative Learning, Fifth Grade EFL Classroom, Students' and Teachers' Perceptions, Language Proficiency. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The integration of cooperative learning in fifth grade EFL classrooms | |
dc.title.alternative | 5. sınıf İngilizce öğreniminde işbirlikçi öğrenimin bütünleşmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Integrated curriculum | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10040173 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383918 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |