Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorShahamat, Ailar
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:40Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591949
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı işbirlikçi öğrenmenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen beşinci sınıflar üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışma katılımcı öğretmen ve öğrencilerin söz konusu dil sınıflarını nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmaya çalışmakta, söz konusu metodun sınıfta bütünleştirilmesinin etkilerini incelemekte ve işbirlikçi çalışmanın öğrencilerin dil yeterlilikleri üzerindeki etkilerini gözden geçirmektedir. Çalışmaya 23 beşinci sınıf öğrencisi ve 2 öğretmen katılmıştır. Veriler, çeşitleme yaklaşımını kullanılarak ön-test ve son-test sonuçlarından, günlüklerden ve gözlemlerden toplanmıştır. Çalışmanın bulguları işbirlikçi öğrenmenin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği beşinci sınıflardaki öğretim ve öğrenim üzerinde olumlu etkileri olduğunu ortaya çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: İşbirlikçi Öğrenim, İngilizceyi Yabancı Dil Olarak ÖğrenenBeşinci Sınıf, Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Algıları, Dil Yeterliliği.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effectiveness of integrating cooperative learning in fifth grade Turkish EFL classrooms. It attempts to explore how the participating students and teachers perceive such language classes, investigates the effectiveness of integrating this particular method in the classroom, and examines the influence of working collaboratively on students' language proficiency. A sample of twenty-three fifth grade students and two teachers participated in the study. Data were collected through a triangulated approach, in which pre- and post- tests, diaries and observations were used. The findings of the study revealed that cooperative learning has positive influence on teaching and learning in fifth grade EFL classrooms.Keywords: Cooperative Learning, Fifth Grade EFL Classroom, Students' and Teachers' Perceptions, Language Proficiency.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe integration of cooperative learning in fifth grade EFL classrooms
dc.title.alternative5. sınıf İngilizce öğreniminde işbirlikçi öğrenimin bütünleşmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmIntegrated curriculum
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10040173
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383918
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess