Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Filiz
dc.contributor.authorArslanoğlu, Aslin
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:38Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591942
dc.description.abstractBu çalışma, bilgisayar destekli dil eğitiminin işitme engelli Türk öğrencilerin motivasyonları ve İngilizce kelime dağarcığı gelişimi üzerine etkisini araştırmıştır. Çalışma, bu etkiyi incelemek için daha çok nitel özellik taşımakta olan karma araştırma desenini kullanmıştır.Çalışmasının nicel boyutu, öğrencilerin İngilizce sınav sonuçları, aile üyelerine ve öğrencilere uygulanan Likert tipi ölçekler ve İngilizce öğretmeni ve araştırmacı tarafından doldurulan gözem formlarınden oluşmaktadır. Çalışmanın nitel boyutu ise öğretmenlere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeler, aile üyelerine uygulanan açık uçlu sorular içeren anket ve araştırmacının detaylı alan notlarından oluşmaktadır.Sınav sonuçları, öğrencilerin kelime kazanımlarıyla ilgili önemli bir gelişme göstermemiştir. Ancak, çalışmanın başında aile üyelerine uygulanan anket, onların bilgisayar destekli dil eğitiminin etkisi ile ilgili olumlu görüşlerini özetlemiştir. Araştırmanın sonuna doğru aile üyelerine uygulanan Likert tipi ölçeklerden elde edilen nicel veriler ise açık uçlu anket verilerini bütünleyici nitelikte sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Öğretmenlere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen nitel veriler, bilgisayar destekli dil eğitiminin öğrencilerin İngilizce kelime dağarcığı gelişimi ve onların motivasyonları üzerine olumlu etkisinin altını çizmiştir. İngilizce öğretmeni ve araştırmacı tarafından bildirilen gözlem sonuçları, öğrenciler tarafından doldurulan anket ve araştırmacının alan notları da benzer nitelikte sonuçlar ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: İşitme Engelli, Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi, Motivasyon,Kelime Dağarcığı Gelişimi
dc.description.abstractThe present study investigated the impact of computer-assisted language learning on the hearing-impaired Turkish students' motivation and their vocabulary development in English. In order to examine this impact, it applied a mixed methods design which was more qualitative in nature.The quantitative phase of the study consisted of the English exam scores of the learners, Likert-type scales administered to the family members and the students, and the observation checklist forms recorded by the English teacher and the researcher. The qualitative phase of the study consisted of the semi-structured interviews conducted with the teachers, the survey with open-ended questions that was administered to the family members and the detailed field notes taken by the researcher.The exam scores did not reveal any significant improvement in the vocabulary learning outcomes of the learners. However, the survey that was administered to the family members at the beginning of the study summarized their positive views on the impact of computer-assisted language learning. The quantitative data obtained from the Likert-type scales that were administered to the family members towards the end of the study also revealed complementary results. The qualitative data gathered from the semi-structured interviews conducted with the teachers underlined the positive impact of computer-assisted language learning on the learners' vocabulary development in English and their motivation. The observation results reported by the English teacher and the researcher, the survey taken by the students and also the researcher's field notes revealed similar results.Keywords: Hearing-Impaired, Computer-Assisted Language Learning, Motivation,Vocabulary Developmenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of computer-assisted language learning on the hearing-impaired Turkish students` motivation and their vocabulary development in English
dc.title.alternativeBilgisayar destekli dil eğitiminin işitme engelli Türk öğrencilerin motivasyonları ve onların İngilizce kelime dağarcığı gelişimi üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.identifier.yokid10061709
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383896
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess