Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Mehmet Ali
dc.contributor.authorSaltik, Ebru Şeyma
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:36Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591936
dc.description.abstractBu çalışma, faaliyetlerine son verilerek dönüştürülmesine karar verilen özel dershanelerin bu süreçteki planlarını, dönüşüm ile ilgili fikirlerini ve eğitim teknolojisini alanlarına entegre etme hakkındaki düşünce ve tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni, İstanbul'da bulunan dershane markalarıdır. Araştırmada, evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, internet üzerinden yapılan taramada İstanbul'da bulunduğu tespit edilen toplam 37 dershane markasına ulaşılma hedeflenmiştir. Bu nedenle araştırmanın evreni ile örneklemi aynıdır.Ulaşılmak istenen 37 dershane markasının üçünün süreç içerisinde faaliyetlerine son verdikleri öğrenilmiş; bu sebeple bu kurumlarla görüşme gerçekleştirilememiştir. Ziyaret edilen diğer dershanelerden 13 dershanenin yöneticileri görüşmeyi çeşitli sebeplerle veya sebep belirtmeksizin kabul etmemiştir. Bu sebeple ulaşılmak istenen 37 dershanenin 21'inin yöneticileri ile görüşülebilmiştir.Araştırma Haziran 2014-Eylül 2014 tarihleri arasında, dershane müdürleri ile yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde dershanelerin, dönüşüm projesi ile ilgili planları ve eğitim teknolojisinin dönüşüm sürecindeki olası rolü ile ilgili fikirleri sorulmuştur. Elde edilen bulgularda, katılımcı dershanelerin %52,4'ünün okula dönüşüm planladığı görülmektedir. Ayrıca bulgularda, dershanecilerin teknolojinin eğitime entegrasyonunu bu süreç için bir alternatif olarak görmedikleri gözlemlenmektedir. Bunun yanında, günümüze kadar yapılan araştırmaların ışığında dünyada ve Türkiye'de dershaneciliğin tarihi, Türkiye'deki sınav sistemi ve dershaneciliğin sınav sistemindeki rolü, dershanelerin dönüştürülmesi kararı ile ilgili yorumlar ve bu konuya eğitim teknolojisi bağlamında fikir oluşturabilecek olan uzaktan eğitim ile dershanecilik uygulamalarının örnekleri derlenmiştir. Edinilen bilgilerin ve varılan sonucun eğitim dünyasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThis study aims to investigate test preparation centers' ideas and plans after the legislation ending these centers' activities and encouring them to transform to schools. The present research tries to unveil these centers' perceptions of this transformation process and their visions as to what kind of a role educational technology can play during and/or after this process. The population of the study is the test preparation centers in Istanbul. All test preparation center brands that were identified (through an Internet search) to function in Istanbul constituted the target population. This same group of 37 center brands was also the targeted sample. Therefore, the population and the sample of this study were the same.It was learned that three of these 37 centers have closed during the process. Thirteen of the centers rejected to be interviewed by giving various reasons or not giving any. Thus, only 21 test preparation centers could be interviewed.Data were collected between June 2014 and September 2014 by meeting with the test preparation centers' administrators face to face. During the interviews, test preparation centers' plans about the transformation and ideas about educational technology's probable role in this transformation have been asked to the centers' administrators. Data showed that 52.4 % of participants planned to transform their centers to schools. In addition, it was observed that the integration of technology in education was not an alternative in this process for test preparation centers. The study also investigated test preparation centers' history in Turkey and in the world, the test system in Turkey and centers' role in this system, comments about test preparation centers' transformation and test preparation examples via distance learning. It is believed that the findings as well as the historical perspective on these centers' functions and their pros and cons might shed light in future decisions around shaping the education system in the face of centralized admissions exams.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDershanelerin dönüşüm süreciyle ve eğitim teknolojilerinin bu süreçteki rolüyle ilgili düşünce ve planları
dc.title.alternativeTest preparation centers' opinions and plans about their transformation to schools and about the role of educational technology in this process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmIntegration
dc.identifier.yokid10083437
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414601
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess