Eğitim kurumlarında teknoloji ile değişim süreci: Bir yükseköğretim kurumu örneği
dc.contributor.advisor | Adıgüzel, Tufan | |
dc.contributor.author | Yalçin Tepe, Fatma Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:36Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591935 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türkiye'de bir yükseköğretim kurumunda teknoloji ile dönüşümün UE tabanlı olarak nasıl uygulanabileceği araştırılmıştır. UE'e geçiş ve değişim yönetimi süreci, bu sürecin kuruma, okul yöneticilerine, öğretim elemanlarına etkileri, elde edilen verilerin Türkiye'de yükseköğretimde yer alan başka kurumlarda da kullanılabilecek bir süreç modeli olup olmadığı tartışılmıştır. Çalışmada; çalıştığı yükseköğretim kurumu olmasından dolayı araştırmacının kuruma katkı sağlaması ve UE tabanlı olarak entegrasyon çalışmalarını yürüten bir kurum olması nedeniyle nitel araştırma yöntemlerinden biri olan örnek olay kullanılmıştır. Örnek olay çalışması süresince, Türkiye'de bir yükseköğretim kurumunda uygulanma süreci nasıldır, dönüşüm sürecinde uygulanan stratejik plan nasıldır, öğretim elemanları ve yöneticilerin değişime olan tepkileri nelerdir araştırma sorularına cevap bulunması amacıyla veri çeşitlemesi (data triangulation) yapılmıştır. Veri kaynağı olarak kurumsal kaynaklardan, yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve araştırmacının gözlem notlarından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde elde edilen bulgular incelendiğinde, kurum lideri ve bazı öğretim elemanlarının teknoloji ile dönüşümde değişim ajanı olarak roller üstlendiği, bazı öğretim elemanı ve üst düzey yöneticilerin uzaktan eğitim ile ders verilmesine direnç gösterdiği tespit edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda yükseköğretimde teknoloji ile dönüşümün incelendiği bu kurumda; (1) uzaktan eğitim yöntemleri ve kavramlarının net olarak anlaşılmadığı, (2) uzaktan eğitim ile verilecek derslerin içeriğinin hazırlanmasının öğretim elemanına fazladan yük getirmesi nedeniyle ders kredisinin buna göre belirlenmemesinin UE'in yaygınlaştırılmasını olumsuz etkilediği, (3) öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ile verilen derslerin nasıl tasarlanacağı ve kendilerinin nasıl konumlanacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olmaması ve konumunu kaybetme endişesi nedeniyle UE ile ders vermeye sıcak bakmadığı tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda teknolojinin UE tabanlı olarak entegrasyonunda sadece teknolojinin entegre edilmesi yaklaşımı yerine, katılımcı düşünce doğrultusunda hazırlanmış stratejik bir plan dahilinde olması gerektiği, incelenen yükseköğretim kurumu örneği ile vurgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Değişim Yönetimi, Değişim Kültürü, Yükseköğretim, Teknoloji, Dönüşüm, Uzaktan Eğitim. | |
dc.description.abstract | This research examines how change through technology can occur in a sample higher education institution in Turkey by administering a case study analysis. In this study, the process of change with a distance learning (DL) was analyzed, its effects on the organization, administration and faculty members was examined, and the appropriacy of the process was reviewed for other higher education institutions. In order to collect data a case study in which semi-structural interviews are held, the observation notes of the reasearcher are used and the institutional resources of the higher education are investigated was held. During the case study, data triangulation was done in order to answer the research questions which are how the application process in a higher education institution is, what the strategic planning during that process and what the reactions of the managers and teaching staff towards change. When the data received from the research were examined, it was seen that the chairman and some faculty members were the agents of this change, while some faculty members and top level management showed resistance to this change. It was also seen that (1) distance learning methods and concepts were not fully comprehended, (2) the increase in the workload on the teaching staff brought about by the change to DL and the inability to alter the credit based system according to this has led to problems in the increased use of DL (3) the teaching staff were not sure about how the content of DL lessons would be designed, their role in the process and the fear of losing their positions has therefore made them unsure about the efficacy of the developments.From the results of the research, it can be concluded that the integration of DL should not only involve the integration of technology but must also include the active contributions of all participants in the process: the school leader, middle and top management, teaching staff and students within the context of a strategic plan. Key words: change process, change culture, transformation, technology, higher education, distance education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim kurumlarında teknoloji ile değişim süreci: Bir yükseköğretim kurumu örneği | |
dc.title.alternative | The process of change through technology in educational institutions: A sample from a higher education institution | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.identifier.yokid | 10077100 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 414603 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |