Show simple item record

dc.contributor.advisorGaripağaoğlu, Burçak Çağla
dc.contributor.authorParlak, Berrin
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:36Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591934
dc.description.abstractBu araştırma, MEB'in 10 Haziran 2014 yılında yürürlüğe koymuş olduğu Eğitim Yöneticilerinin Zorunlu Yer Değişikliği uygulamasının olumlu ve olumsuz yönlerini yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri açısından inceleyen bir araştırmadır. Araştırmada ayrıca, katılımcıların süreç ile ilgili yaşanan/yaşanabilecek sorunlara önerdikleri çözümler de tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve velilerden oluşan toplam 30 kişi oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların, zorunlu yer değişikliği uygulaması ile ilgili görüşleri; uygulamanın olumlu ve olumsuz yönlerinin yöneticiye, kuruma, öğrenci/veliye etkileri ile tespit edilen problemlerine ilişkin çözüm önerileri temaları altında sunulmuş ve katılımcı ifadeleri eşliğinde aktarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Zorunlu Yer Değişikliği, Eğitim Yöneticileri, Eğitim Politikaları
dc.description.abstractThis research is the research that investigates from administrator, teacher, student and parents opinion of positive and negative aspects of application of education administrators forced relocation that was put into by Ministry of national education on June 10, 2014. Also, in the research it was tried to determine recommended solutions of participants possible problems related to process. In the research there was used phenomenological pattern of qualitative research methods. The research participants, using purposeful sampling method constitute total 30 persons of school principals, teachers, students and parents. The data was collected by semi-structured interwiev questions and analysed by the method of content analysis. The participants' opinions related to forced relocation under the themes of recommended solutions related to problems determined with the impact of positive and negative sides of application on the administrator, the institution, the student/parent, and transferred with expressions of participants.Keywords: Forced Relocation, Education Administrators, Education Policyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin zorunlu yer değişikliği süreci
dc.title.alternativeEducation administrators forced relocati̇on process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmDisplacement
dc.subject.ytmCompulsory service obligation
dc.subject.ytmNecessity
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10085495
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414606
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess