Show simple item record

dc.contributor.advisorGaripağaoğlu, Burçak Çağla
dc.contributor.authorKaradağ, Suzan
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:36Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591933
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı orta öğretim kurumlarında çalışan lise öğretmenlerinin gözünden, öğretmen mentorluğu uygulamalarını incelemek, bu uygulamaların bireysel ve kurumsal katkılarını ayrıca uygulamaları zorlaştıran ve kolaylaştıran etkenleri ortaya koymaktır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ilinde bulunan, iyi imkanlara sahip ve mentorluk çalışmalarının uygulandığı bir vakıf okulunun lise kısmında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya 3 coğrafya, 1 tarih, 2 felsefe, 5 matematik, 2 beden eğitimi, 1 resim ve 1 rehber öğretmen olmak üzere toplam 22 öğretmen katılmıştır. Aynı zamanda 6 katılımcı bölüm başkanı, bir katılımcı da müdür yardımcısı ünvanı taşımaktadır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin düzenlenmesi ile elde edilen bulgular, öğretmenlerin mentorluk uygulamalarını, kuruma uyum sağlama, kişisel ve mesleki gelişim için gerekli gördüklerini, bazı çekinceleri olsa da bireysel ve kurumsal açıdan faydalı bulduklarını göstermiştir. Ayrıca katılımcılar tarafından, okullarında uygulanan en sistemli mentorluk çeşidinin, okula yeni gelen için uygulanan formal (aracı) mentorluk olduğu belirtilmiş, formal mentorluk uygulamalarının okula yeni gelen öğretmenin hızlı uyumu için gerekliliği ortaya çıkmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre, zaman kısıtlılığı ve yoğun iş yükünün diğer mentorluk çeşitlerinin gerektiği şekilde uygulanışını zorlaştırdığı görülmektedir. Gerekli şartlar sağlandığında, mentorluk uygulamalarının bireysel ve kurumsal açıdan faydaları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify teacher mentoring practices on individual and corporate contributions and to express hardship and difficulty of putting them into practice from the perspective of high school teachers who are working in secondary and high schools.The research was conducted using a qualitative survey based on case study approach.The participants of this survey are high school teachers who are working in a private high school owned by a charitable fund which has a good working environment, with mentoring practices for teacher. Twentytwo participants were included in the study, consisting of three geography, one history, two philosophy, five math, two physics, one art and one counseling teacher, Six participants are heads of the departments and one participants is the deputy principal at the same time. The findings show that mentoring practices are necessary for both personal and professional development, although, some concerns were noted.In addition, participants of the study stated that widely used mentoring programs in their school is formal mentoring for new teachers during their induction program which they find that is the most useful one for their adaptability.The findings from the survey has shown that time constraints and heavy workloads of teachers prevent them implementing other kinds of mentoring programs as needed. According to the findings, when the necessary conditions are met, mentoring is beneficial for both individual and organizational development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim kurumlarında mentorluk uygulamaları
dc.title.alternativeMentoring practices in educational institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmMentoring
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.identifier.yokid10087289
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414605
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess