Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorCansever, Zeynep Mutlu
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:33Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591924
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İstanbul'da bir özel üniversitenin hazırlık programında çalışan, anadili İngilizce olan ve olmayan okutmanların kültürlerarası yabancı dil eğitimi üzerine algılarını, iki katılımcı grubunun arasında farklılık olup olmadığını ve kültürlerarası yabancı dil eğitimini sınıf içi uygulamalarına ne ölçüde entegre ettiklerini incelemektir. Bu çalışmada, anadili İngilizce olan otuz okutman, ve anadili İngilizce olmayan otuz okutman yer almıştır. Nicel veriler bir anket ve gözlem kontrol listesi aracılığıyla elde edilmiş, nitel veriler ise her iki grup okutmanlarına uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeyle toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, yabancı dil olarak İngilizce okutmanlarının, kültürlerarası yabancı dil eğitimini, yabancı dil eğitiminin önemli bir kavramı olarak algıladıklarını göstermiş olup, hedef kültürü yabancı dil olarak İngilizce sınıfında entegre etmeye ilişkin önemli çıkarımlar ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the perceptions of non-native and native EFL instructors towards intercultural foreign language teaching, explore whether there are any differences between the two groups of participants, and also, find out to what extent they integrate culture into their class practice in a language preparatory program offered at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. A sample of thirty native and thirty non-native EFL instructors participated in this study. The quantitative data were obtained through a questionnaire, and an observation checklist while the qualitative data were collected from semi-structured interviews administered to both groups of instructors. The findings of the study showed that intercultural foreign language teaching is perceived to be an important concept of foreign language teaching by the EFL instructors and revealed significant implications with respect to integrating foreign culture in EFL classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePerceptions of native and non - native EFL instructors in relation to intercultural foreign language teaching
dc.title.alternativeAnadili İngizce olan ve olmayan İngilizce okutmanlarının kültürlerarası yabancı dil eğitimi üzerine algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmIntercultural education
dc.subject.ytmIntercultural sensitivity
dc.subject.ytmSocio-cultural situation
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.identifier.yokid10070014
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414609
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess