Show simple item record

dc.contributor.advisorAdıgüzel, Tufan
dc.contributor.authorAkça, Güneş
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:33Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591923
dc.description.abstractGiderek artan nüfus, modern insanın temel özelliği sayılan bireycilik, hız çağı ile yaşanan hissizlik duygusu, yurttaşlık kavramının şekil değiştirmesi kent kültürü üzerinde tehlike çanlarını çalmaktadır. Kent kültürünün korunması, gelecek kuşaklara aktarılmasında ve kente aidiyet duygusunun oluşmasında kentlilik bilinci önemli bir kavramdır.Bu çalışmada; kentlilik bilincinin kazandırılması için öncelikle kişinin bulunduğu kente farkındalık yaratılmasından yola çıkılarak, özel bir üniversitenin genel eğitim derslerinden tüm bölümlerin öğrencilerinin seçilebileceği kent dersinin, uzaktan öğretim ile tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirme araştırması olan bu çalışmada; tasarlama, geliştirme ve değerlendirme sürecine 2014-2015 eğitim öğretim yılı güz dönemi içerisinde bir konu alanı uzmanı, bir program koordinatörü, iki öğretim tasarımcısı, iki öğretim tasarımı değerlendirme uzmanı, bir ölçme değerlendirme uzmanı, bir eğitim psikoloğu ve dersi alan 379 öğrenciden veri toplanmıştır. Bu araştırmada; konu alanı uzmanı görüşme ve değerlendirme formları, öğretim tasarımı değerlendirme formları, dokümanlar, öğrenen analizi ve öğrenci değerlendirme anketleri ve literatür taraması veri kaynakları olarak kullanılmıştır. Öğretim tasarım ihtiyacının giderilebilmesi için uzaktan öğretim materyallerin, öğrencilerin öğrenme terciheri, çalışma alışkanlıkları, teknoloji kullanımları ve kendini yönetme becerileri dikkate alınarak geliştirilmesinin önemi ortaya çıkmıştır. Öğretim tasarımı aşamaları izlenerek ve öğrencilerin gelişimleri göz önünde bulundurularak elde edilensöz konusu tasarımın; kentlilik bilinci kazandırılmasında veya pekiştirilmesinde, öğretmenlere, kamu yerlerine, sivil toplum kuruluşlarına ve ailelere örnek ve yardımcı olacağı düşünülmektedir. Çalışmanın, konu ile ilgili yapılacak araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractUrban culture is endangered by the growing population, by indivualism, which is a peculiarity of the modern man, the feeling of numbness experienced in the present era, and by the transformation of the concept of citizenship. Urban consciousness is considered an important concept in the safeguard and transmission of urban culture and in the formation of a sense of belonging.This study was for the design, development and evaluation of massive online urban awareness course, a general education elective course that can be selected by students of all departments.In this developmental research, data for the design, development and evaluation processwere collected from a subject-matter expert, a program coordinator, two instructional designers, two instructional design evaluation experts, an assessment and evaluation expert, an educational psychologist and 379 university students in the academic year of 2014-2015 by using various data sources including interviews with subject-matter expert, subject-matter and instructional design evaluations, documents, surveys for learner analysisand student evaluation and the reviewed literature.It was found that design of the course considering the importance of monitoring the stages of instructional design would help teachers, public authorities, non-governmental organizations and families in raising or reinforcing urban consciousness and for subsequent development of students.While designing a distance education material thefollowings should be considered: students' learning choices, work habits, technology usage and self-management skills. It is expected that this study will offer an insight into future studies on this subject.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDesign, development and validation of massive online urban awareness course
dc.title.alternativeKitlesel online kent farkındalığı dersinin tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUrban culture
dc.subject.ytmInstructional design
dc.subject.ytmInstructional design course
dc.subject.ytmUrban citizenship
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmDistance instruction
dc.subject.ytmSocial awareness
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEnvironmental awareness
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid10077101
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414596
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess