Show simple item record

dc.contributor.advisorTekiner Tolu, Aylin
dc.contributor.authorAksel Altindağ, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:31Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591913
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çeşitli kelime öğretim yöntemleri ile kelime kazanımı arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Bu çalışma, İzmir'de bulunan bir üniversitenin Yabancı Dil Hazırlık Sınıfının B1 kurunda okumakta olan öğrenciler ile yapılmıştır. Çalışma, temel olarak, açık, örtük ve geleneksel kelime öğretim yöntemlerini üç farklı grup olarak karşılaştırarak, hangi grubun daha etkili kelime edindiğini bulmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, öğretilen kelimelerin cümle içinde nasıl kullanıldıklarını, VKS ve öğrenciler tarafından yazılan metinlere göre inceleyip, edinilen sonuçlara göre hangi grubun kelimeleri daha derinlemesine kullandığını analiz etmektedir. Bu çalışmaya atmış öğrenci katılmıştır. Nicel veriler, VKS'lere göre toplanıp, analiz edilmiştir.Çalışmanın bulguları, açık kelime öğretim yönteminin daha etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Fakat öğrenilen kelimeleri kullanım açısından gruplar arasında önemli farklılıklara rastlanılmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate if there is a significance between different vocabulary instruction types in terms of their effect on vocabulary gain at B1 level students at Foreign Language Preparatory Class in Izmir, Turkey. From this perspective, the main scope of the study is to find which group had more effective outcomes among three different instruction types: i) explicit, ii) implicit, and iii) traditional teaching. Sixty students participated in this study. The quantitative data were obtained through VKS and computed by Kurtis-Wallis Test. The findings of the study revealed that explicit teaching method proved to be more effective in terms of vocabulary gain. However, there were no significant differences observed among the groups regarding sentence production.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImpact of different vocabulary teaching on vocabulary gain
dc.title.alternativeÇeşitli kelime öğretim yöntemlerinin kelime öğrenimi üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10112031
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448425
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess