Impact of different vocabulary teaching on vocabulary gain
dc.contributor.advisor | Tekiner Tolu, Aylin | |
dc.contributor.author | Aksel Altindağ, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:31Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591913 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı çeşitli kelime öğretim yöntemleri ile kelime kazanımı arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Bu çalışma, İzmir'de bulunan bir üniversitenin Yabancı Dil Hazırlık Sınıfının B1 kurunda okumakta olan öğrenciler ile yapılmıştır. Çalışma, temel olarak, açık, örtük ve geleneksel kelime öğretim yöntemlerini üç farklı grup olarak karşılaştırarak, hangi grubun daha etkili kelime edindiğini bulmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, öğretilen kelimelerin cümle içinde nasıl kullanıldıklarını, VKS ve öğrenciler tarafından yazılan metinlere göre inceleyip, edinilen sonuçlara göre hangi grubun kelimeleri daha derinlemesine kullandığını analiz etmektedir. Bu çalışmaya atmış öğrenci katılmıştır. Nicel veriler, VKS'lere göre toplanıp, analiz edilmiştir.Çalışmanın bulguları, açık kelime öğretim yönteminin daha etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Fakat öğrenilen kelimeleri kullanım açısından gruplar arasında önemli farklılıklara rastlanılmamıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate if there is a significance between different vocabulary instruction types in terms of their effect on vocabulary gain at B1 level students at Foreign Language Preparatory Class in Izmir, Turkey. From this perspective, the main scope of the study is to find which group had more effective outcomes among three different instruction types: i) explicit, ii) implicit, and iii) traditional teaching. Sixty students participated in this study. The quantitative data were obtained through VKS and computed by Kurtis-Wallis Test. The findings of the study revealed that explicit teaching method proved to be more effective in terms of vocabulary gain. However, there were no significant differences observed among the groups regarding sentence production. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Impact of different vocabulary teaching on vocabulary gain | |
dc.title.alternative | Çeşitli kelime öğretim yöntemlerinin kelime öğrenimi üzerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10112031 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448425 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |