Yerel ve uzun dönemli uluslararası öğrencilerin uyum süreci ve uluslararasılaşma üzerine deneyimleri
dc.contributor.advisor | Vatanartıran, Sinem | |
dc.contributor.author | Musaoğlu, Büşra Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591909 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türkiye'ye üniversite eğitimi almak için gelen uzun dönemli uluslararası öğrencilerin uyum süreçleri ve uluslararasılaşmaya dair düşünceleri ile kendileri ile en az bir dönem aynı sınıfta eğitim almış yerel öğrencilerin uluslararası öğrencilere bakış açıları ile uluslararasılaşmaya dair düşüncelerinin incelenmesidir. Çalışma, bu amaca bağlı olarak nitel olarak yürütülmüş bir fenomenoloji çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'daki bir özel üniversitenin hazırlık okulunda eğitim almakta olan 8 uluslararası ve uluslararası arkadaşları ile en az bir akademik dönem birlikte eğitim almış 8 yerel öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakat soruları aracılığla toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları uluslararası öğrencilerin en önemli beklentisinin daha iyi bir eğitim olduğunu, yaşadıkları en büyük zorlukların dil, önyargı ve barınma ile ilgili olduğunu, kendilerine en çok arkadaşları ile buluşmanın ve aileleri ile konuşmanın destek verdiğini, yeni gelecek uluslararası öğrencilere öncelikle Türkçe öğrenmelerinin tavsiye edildiğini ortaya koymuştur. Araştırma bulgularına göre uluslararası öğrencilere için uluslararası üniversite uluslararası öğrenci bulunduran ve farklı kültürlerin etkileşime geçmesini sağlayan üniversite iken uluslararası görüş kişilerle milliyetine bakmaksızın iletişim kurabilmek olduğunu ortaya koymuştur. Yerel öğrencilerin uluslararası arkadaşlarının varlığından memnun olduğu, kendileri sayesinde farklı kültürlerle tanışma şansı yakaladıkları için mutlu oldukları, yerel öğrencilere göre uluslararası arkadaşlarının yaşadığı en büyük zorlukların dil, önyargı ve barınma ile ilgili olduğunu gözlenmiştir. Yerel öğrencilere göre uluslararası üniversitenin uluslararası öğrenci bulunduran ve kendi yerel öğrencisine yurt dışına çıkıp uluslararası öğrenci olma şansı tanıyan üniversite olduğu tespit edilirken uluslararası görüşün diğerlerine saygı duymak ve sadece kendi ülkesini düşünmemek olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate not only the experiences of international students upon adaptation period and internationalization but also the ideas of local students towards their international classmates and internationalization. That's why, as for methodology, phenomenological approach of qualitative research was employed. The study group consisted of 8 long term international and 8 local students who have studied with international classmates for at least one academic term. The data were gathered through semi-structured interview questions and analyzed with content analysis method. The results of the study revealed that the most important expectation of international students is to have a quality education, the biggest difficulties they have experienced are language, prejudices against them, and accommodation, and the most significant factors giving them support are meeting with their friends and talking to their families. Furthermore, it was found that the most important advice of international students for newcomers is learning Turkish prior to their arrival to Turkey. According to international students, while international university means a place where diffirent cultures meet and interact with one another, international mind means communicating with people regardless of their nationality. Findings of the study showed that local students are pleased to have international classmates. Another noteworthy result of the study was that the biggest difficulties of international students perceived by local ones are language, prejudices against international students, and accomodation. According to local students, international university means both a place where international students study and which provides local students with the opportunity of studying abroad, while international mindset means respecting others and not considering only one's own country. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yerel ve uzun dönemli uluslararası öğrencilerin uyum süreci ve uluslararasılaşma üzerine deneyimleri | |
dc.title.alternative | Experiences of national and long term international students upon adaptation period and internationalization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Internationalization | |
dc.subject.ytm | Adaptation process | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10111515 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448420 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |