Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Hatime
dc.contributor.authorMitrani, Çağla
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:30Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:30Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591907
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten okutmanların rica stratejilerini ve bu startejileri kullanırken göz önüne aldıkları sosyal faktörlere yönelik algılarını incelemeyi hedefliyor. Çalışmaya, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten 55 Türk okutman katıldı. Veri, söylem tamamlama testi, sözlü raporlar ve sınıf gözlemlerinden toplanmıştır. Söylem tamamlama testinin ve sınıf gözlemlerinin analizine göre, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanlarının edimbilimsel stratejileri yüksek olmasına rağmen, bu stratejileri sınıfta uygulamalarının sınırlı olduğu ortaya çıkmıştır. Ek olarak, sözlü raporların analizi, rica stratejilerini kullanırken, sosyal statü ve sosyal mesafenin okutmanların dikkate aldığı iki önemli etken olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the use of request strategies by Turkish EFL instructors and their perceptions of social or situational factors with regard to their strategy use. The participants in the study involved 55 Turkish EFL instructors. The data were collected through a Written Discourse Completion Test (WDCT), verbal reports and class observations. The analysis of the WDCT indicated that, although Turkish EFL instructors have a high awareness of pragmatics strategies, their use of these strategies in class-room environment is limited. Additionally, the analysis of Turkish EFL instructors' perceptions demonstrated that social distance and social status are two important factors that affect instructors' request strategies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleInvestigating pragmatic competence of Turkish EFL instructors: Request realizations and perceptions
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanlarının edimbilimsel yetkinliklerinin incelenmesi: Rica stratejileri ve algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPragmatics
dc.subject.ytmRequest
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmInstructors
dc.identifier.yokid10111754
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448435
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess