Investigating pragmatic competence of Turkish EFL instructors: Request realizations and perceptions
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Hatime | |
dc.contributor.author | Mitrani, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591907 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten okutmanların rica stratejilerini ve bu startejileri kullanırken göz önüne aldıkları sosyal faktörlere yönelik algılarını incelemeyi hedefliyor. Çalışmaya, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten 55 Türk okutman katıldı. Veri, söylem tamamlama testi, sözlü raporlar ve sınıf gözlemlerinden toplanmıştır. Söylem tamamlama testinin ve sınıf gözlemlerinin analizine göre, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanlarının edimbilimsel stratejileri yüksek olmasına rağmen, bu stratejileri sınıfta uygulamalarının sınırlı olduğu ortaya çıkmıştır. Ek olarak, sözlü raporların analizi, rica stratejilerini kullanırken, sosyal statü ve sosyal mesafenin okutmanların dikkate aldığı iki önemli etken olduğu gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the use of request strategies by Turkish EFL instructors and their perceptions of social or situational factors with regard to their strategy use. The participants in the study involved 55 Turkish EFL instructors. The data were collected through a Written Discourse Completion Test (WDCT), verbal reports and class observations. The analysis of the WDCT indicated that, although Turkish EFL instructors have a high awareness of pragmatics strategies, their use of these strategies in class-room environment is limited. Additionally, the analysis of Turkish EFL instructors' perceptions demonstrated that social distance and social status are two important factors that affect instructors' request strategies. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Investigating pragmatic competence of Turkish EFL instructors: Request realizations and perceptions | |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanlarının edimbilimsel yetkinliklerinin incelenmesi: Rica stratejileri ve algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Pragmatics | |
dc.subject.ytm | Request | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.identifier.yokid | 10111754 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448435 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |