Aday öğretmen performans değerlendirme modelinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Vatanartıran, Sinem | |
dc.contributor.author | Çakir, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:29Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591906 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya iline atanan ilkokul, ortaokul, liselerde görev yapan aday öğretmenlerin performans değerlendirme modeli ve kriterleri hakkındaki tutum ve görüşlerini ortaya çıkarmak; aday öğretmenlerin performans değerlendirme uygulaması hakkında uygulamaya dâhil olan katılımcıların uygulamanın güçlü yanları, eksiklikleri, değerlendirme kriterleri, değerlendirme sürecinde yaşanan zorluklar, uygulamanın öğretmen performansına katkısı, değerlendiricilerin rollerine yönelik görüşleri ve uygulanması hakkında performans değerlendirme sisteminin paydaşlar üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmak, alternatif performans değerlendirme uygulamasına yönelik öneriler sunmaktır.Araştırmanın deseni nitel araştırmadır. Araştırmanın verileri, Sakarya ili Büyükşehir Belediye sınırları içindeki 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında aday öğretmenlerin performanslarının değerlendirilmesi sistemine dayalı olarak aday öğretmen atanan ilkokul-ortaokul ve liselerde olmak üzere toplam on okulda görev yapan 15 aday öğretmenden, 10 danışman öğretmenden, 10 okul müdüründen, 10 maarif müfettişinden oluşan 45 kişilik çalışma grubundan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aday öğretmenlerin performans değerlendirme uygulamasında kriterlere göre değerlendirmeyi güçlü bulurken, kriterlerin her branşa ve her okulun şartlarında uygulamada sıkıntıların yaşandığını belirtmektedirler. Aday öğretmenlerin değerlendirme sürecine güvenmediğini, danışman öğretmenlerin ve okul müdürlerinin aday öğretmenleri yetiştirmek için ayrıca vakitlerinin bulunmaması, Bakanlık tarafından kapsamlı bilgilendirme yapılmaması, aday öğretmenle danışman öğretmenlerin farklı branş olduklarında verimli mentörlük yapamadıkları, maarif müfettişlerinin ise yetiştirmeden, tanımadan değerlendirme yapmak zorunda kaldıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Aday Öğretmen, Öğretmen Performansı, Performans Değerlendirme Sistemi | |
dc.description.abstract | This study aims to dwell on the problems that emerge during the performance evaluation process of candidate teachers assigned to Sakarya in 2014-2015 Academic Year. Along with the criteria used in the process and problems confronted, the study involves the views of consultant teachers as well as inspectors about the advantages, deficiencies and the role of the participants. This model offer the contribution of the teacher performance evaluation model alternative proposals to the current performance evaluation model and the application performance.Using the Quality Research design, the study conducts a descriptive analysis of the data collected through a semi structured interview form given to a study group of 45 people. The group consists of 15 candidate teachers, 10 consultant teachers, 10 school principals and 10 inspectors, who work at ten different schools in the vicinity of Sakarya. The study focuses on the ways the performance evaluation is conducted at schools as well as the criteria used and views regarding the application. Moreover, taking the views of the participants into account, the study dwells on the hardships confronted along the way and the notification process of those involved. The advantages, the drawbacks and the ways to improve the application are also emphasized in this way a new model is formed. Research findings as a result of teacher's performance evaluation of candidates according to the criteria in the evaluation of each of the branches and strong, while criterion conditions of each school's application also States that there were problems. Rely on an evaluation process of teacher candidates, mentor teachers and school principals nominated teachers lack of time also to cultivate, failure to do a thorough assessment by the Ministry, the candidate with a teacher Advisor mentoring teachers to the most different branches could not do if they wereefficent; we had to do an evaluation of the recognition of the inspector are. Key Words: Candidate Teacher, Teacher Performance, Performance Evaluation System | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Aday öğretmen performans değerlendirme modelinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the performance evaluation model of candidate teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10131535 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454556 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |