Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorSönmez, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:29Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:29Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591905
dc.description.abstractBu araştırmada, İstanbul ili, Beyoğlu ve Şişli ilçelerinde bulunan resmi ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının; cinsiyet, çalışma süresi, medeni durum, sendikalı olup olmama, oturdukları evin kira olup olmaması, çalıştıkları okul türü ve aylık gelirlerine göre bir farklılık gösterip göstermediğini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir araştırmadır ve betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini; İstanbul ili, Beyoğlu ve Şişli ilçelerinin ilk ve ortaokullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise bu ilçelerde 2015-2016 eğitim- öğretim yılında görev yapan 206 öğretmen oluşturmaktadır.2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Şişli ve Beyoğlu ilçelerindeki ilk ve ortaokullarında görev yapan öğretmenlere 250 adet kişisel bilgi formu dağıtılmış, Allen ve Meyer (2004) tarafından geliştirilen `Örgütsel Bağlılık Anketi` (Organizational Commitment Questionnaire) kullanılmıştır. Geri dönüş yapan 206 adet form bu araştırmaya kaynak oluşturmaktadır. Veriler 2015 yılı, Aralık ayının ilk haftası toplanmıştır.Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Her değişken örgütsel bağlılığın alt boyutları olan duygusal bağlılık, normatif bağlılık ve devamlılık bağlılığı açısından analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda; öğretmenlerin toplam çalışma süreleri, medeni durumları, aylık gelirleri, cinsiyetleri, evlerinin kira olup olmaması, çalıştıkları eğitim kademesi ve bir sendikaya üye olup olmamaları ile örgütsel bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Şişli ve Beyoğlu ilçelerinde görev yapan ilk ve ortaokul öğretmenlerinin okullarına, örgütsel bağlılığın alt boyutlarından olan duygusal bağlılıkları çalıştıkları kuruma göre anlamlı bir farklılık göstermektedir, ortaokul öğretmenlerinin okullarına olan duygusal bağlılık ortalamalarının daha yüksek olduğu görülmektedir.Şişli ve Beyoğlu ilçelerinde görev yapan ilk ve ortaokul öğretmenlerinin medeni durumları ile örgütsel bağlılığın alt boyutlarından biri olan normatif bağlılığı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Bağlılık, Duygusal Bağlılık, Devamlılık Bağlılığı, Normatif Bağlılık
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the organizational commitment of the primary and secondary school teachers and certain variables like gender, seniority at school, marital status, being a member of a unions, school types, whether their house is rent or not and monthly income of teachers.It is a quantitative research and descriptive survey model is used. The universe of the research is teachers working in the districts of Şişli and Beyoğlu in İstanbul. The sample of the study consists of 206 teachers who work in primary and secondary schools in these districts during the 2015 and 2016 academic year.250 personal information forms and organizational commitment questionnaires were sent to all the teachers working for primary and secondary schools in Şişli and Beyoğlu districts during 2015-2016 academic years. 206 forms were sent back. Data were collected during the first week of December. The data obtained were analyzed through SPSS. Each variable was analyzed in terms of `normative commitment` and `continuance commitment` sub-dimensions of organizational commitment. As a result of the analysis, no significant correlations between commitment levels and their age, gender, seniority, working years at school, marital status, monthly income, unions and whether their house is rent or not were found.The affective commitment of primary and secondary school teachers working in Şişli and Beyoğlu shows significant difference according to the schools they are working for. It is seen that affective commitment average of secondary schools towards their schools was higher.It is seen that there is a significant relation between marital status of primary and secondary schools working in Şişli and Beyoğlu and normative commitment.Keywords: Organizational Commitment, Emotional Commitment, Continuousness Commitment, Normative Commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeOrganizational commitment level of the teachers of primary and secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher loyalty
dc.subject.ytmAffective commitment
dc.subject.ytmContinuance commitment
dc.subject.ytmNormative commitment
dc.subject.ytmCommitment
dc.identifier.yokid10124869
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448408
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess