The perceptions and challenges of young learners` EFL teachers towards interactive whiteboard use in EFL classes
dc.contributor.advisor | Tekiner Tolu, Aylin | |
dc.contributor.author | Güdücü, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:26Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591892 | |
dc.description.abstract | Bu tez, erken yaşta İngilizce öğrenenlerin öğretmenlerinin sınıf ortamında AT kullanımına karşı algılarını ve bu öğretme sürecinde karşılaştıkları zorlukları araştırmayı amaçlamıştır. Ayrıca, bu yabancı dil İngilizce öğretmenlerinin sınıf ortamında AT'den nasıl yararlandığı araştırılmıştır. Mevcut çalışmada nitel veya nicel verileri kullanarak karma yöntemli araştırma tasarısı uygulanmıştır. Veriler anket, açık uçlu sorular, gözlem ve görüşmeler vasıtasıyla toplanmıştır. Bir gözlem 6 yaş öğrencileri ile bir okul öncesi sınıfında, bir gözlem birinci sınıf öğrencileri ile bir ilköğretim okulunda gözlem kontrol listesi aracılığıyla gerçekleştirildi. Türkiye'de bulunan özel okullarda erken öğrenenlerle çalışan 80 İngilizce öğretmeni anketi cevaplamıştır. Bulgular, çocukların İngilizce öğretmenlerinin derslerinde AT kullanımına karşı olumlu algıya sahip olduklarını göstermiştir. AT amaçlı ve planlı kullanıldığı zaman, İngilizce sınıflarındaki çocuklara interaktiflik, isteklendirme, öğrenme stilleri, materyal çeşitliliği, otantiklik, vs. açısından yararlı olduğu görülmüştür. Veri üçgenleme öğretmenlerin teknik zorluklarla karşılaştığını göstermiştir. Bu yüzden öğretme sürecinde karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek adına sınıflarda AT kullanımından önce öğretmenlerin eğitilmesi gerekli görülmüştür. Özetle, öğretmenler kendilerini AT kullanımında yeterli hissetmelerine rağmen kullanım öncesinde alınacak eğitimin gerekliliğine inanırlar. Katılımcı öğretmenler AT'nin sınıfta farklı öğrenme stillerine sahip olan tüm öğrencilerin ihtiyaçları ile buluşmada yararlı olduğu belirttiler. Özetle, genç öğrenenlerin sınıfında AT kullanabilmelerine rağmen, öğretmenler önceden bir eğitim almanın gerekliliğine inanırlar. | |
dc.description.abstract | This thesis aimed to investigate young learners' EFL teachers' perceptions towards IWB use in classroom setting as well as the challenges they faced during their teaching process. In addition, it investigated how young learners' EFL teachers benefited from IWBs in classroom setting. The present study implemented mixed-method research design using both qualitative and quantitative data. The data were collected by means of questionnaire, open-ended questions, observation and interviews. One observation was held in a pre- school with age 6 students, one observation was held in a primary school with first graders through the observation checklist. Eighty EFL teachers of young learners who worked in private schools in Turkey answered the questionnaire. The results presented young learners' EFL teachers had positive perceptions towards IWB use in their lessons. It was found that when IWB was used aimfully and conspiratorially, IWB were beneficial tool for young learners of EFL classes in terms of interactivity, motivation, learning styles, variety of materials, authenticity. Besides, the triangulation of the data revealed teachers came across technical challenges so, teacher training before IWB use in EFL classes was a necessity in order to overcome the technical problems faced during the teaching process and to create an effective language learning environment. The participant teachers stated that IWB helped them to meet the needs of all the students in a class who had different learning styles. In brief, even though teachers felt that they were able to use IWB in young learners' classes; they believed training beforehand was a necessity. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The perceptions and challenges of young learners` EFL teachers towards interactive whiteboard use in EFL classes | |
dc.title.alternative | Erken yaşta İngilizce öğrenenlerin öğretmenlerinin İngilizce sınıflarında akıllı tahta kullanımına karşı algıları ve karşılaşılan zorluklar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching style | |
dc.subject.ytm | Early intervention | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.identifier.yokid | 10112471 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448428 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |