Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorBalabakgil, Burçin
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:25Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:25Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591886
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, anadilin bir öğretim tekniği olarak İstanbul, Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) hazırlık programında başlangıç seviyesindeki sınıflarda anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretim üyeleri tarafından kullanımını karşılaştırmaktır. Spesifik olarak bu çalışma, anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretim üyelerinin bir öğretim stretejisi olarak anadil kullanımı hakkındaki algılarını, anadili İngilizce derslerinde ne sıklıkta ve hangi farklı öğretim amaçlarıyla kullandıklarını ve son olarak anadilin İngilizce derslerindeki kullanımı hakkındaki düşüncelerini araştırmaktır. Bu çalışmaya, İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde (kar amacı gütmeyen, özel) çalışan, başlangıç seviyesindeki öğrencilere yabancı dil olarak İngilizce öğreten 30 (15'i anadili İngilizce olan, 15'i anadili İngilizce olmayan) öğretim üyesi katılmıştır. Veriler, 30 kişiye uygulanan anketler, 8 kişiyle yürütülen ders gözlemleri ve 8 kişiyle yürütülen sesli düşünme tekniği ile toplanmıştır. Bulgular, anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretim üyelerinin, İngilizce dil öğretim sınıflarında anadil kullanımı ile ilgili oldukça olumlu tutumlarının olduğunu, anadilin hem etkili öğrenmede hem etkili öğretmede özellikle de başlangıç seviyesindeki tekdilli sınıflarda, destekleyici bir rolü olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research study is to find out and compare the use of L1 as a teaching strategy by native and non-native instructors in elementary level EFL classrooms at a preparatory program of a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. Specifically, the study aims to investigate the perceptions of native and non-native teachers of English about the use of L1 as a teaching strategy in their classrooms, explore how often and for what different teaching purposes they use learners' L1, and lastly, find out their reflections about L1 use in their classroom practices. The participants of this study were 30 EFL instructors (N=15 native, N=15 non-native) teaching elementary level learners at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The data were collected through a questionnaire (N=30), classroom observations (N=8) and think aloud protocols (N=8). The findings revealed that both native and non-native instructors had a highly positive attitude towards the use of L1 as a teaching strategy and they believed that it has a supportive role both for learning and teaching effectively in elementary level monolingual classes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe use of L1 as a teaching strategy by native and non-native instructors at a language preparatory program in Turkey
dc.title.alternativeAnadilin bir öğretim stratejisi olarak anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretim üyeleri tarafından Türkiye'deki bir hazırlık programında kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmTraining strategies
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10111116
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448419
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess