The use of L1 as a teaching strategy by native and non-native instructors at a language preparatory program in Turkey
dc.contributor.advisor | Mede, Enisa | |
dc.contributor.author | Balabakgil, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:25Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591886 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, anadilin bir öğretim tekniği olarak İstanbul, Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) hazırlık programında başlangıç seviyesindeki sınıflarda anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretim üyeleri tarafından kullanımını karşılaştırmaktır. Spesifik olarak bu çalışma, anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretim üyelerinin bir öğretim stretejisi olarak anadil kullanımı hakkındaki algılarını, anadili İngilizce derslerinde ne sıklıkta ve hangi farklı öğretim amaçlarıyla kullandıklarını ve son olarak anadilin İngilizce derslerindeki kullanımı hakkındaki düşüncelerini araştırmaktır. Bu çalışmaya, İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde (kar amacı gütmeyen, özel) çalışan, başlangıç seviyesindeki öğrencilere yabancı dil olarak İngilizce öğreten 30 (15'i anadili İngilizce olan, 15'i anadili İngilizce olmayan) öğretim üyesi katılmıştır. Veriler, 30 kişiye uygulanan anketler, 8 kişiyle yürütülen ders gözlemleri ve 8 kişiyle yürütülen sesli düşünme tekniği ile toplanmıştır. Bulgular, anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretim üyelerinin, İngilizce dil öğretim sınıflarında anadil kullanımı ile ilgili oldukça olumlu tutumlarının olduğunu, anadilin hem etkili öğrenmede hem etkili öğretmede özellikle de başlangıç seviyesindeki tekdilli sınıflarda, destekleyici bir rolü olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research study is to find out and compare the use of L1 as a teaching strategy by native and non-native instructors in elementary level EFL classrooms at a preparatory program of a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. Specifically, the study aims to investigate the perceptions of native and non-native teachers of English about the use of L1 as a teaching strategy in their classrooms, explore how often and for what different teaching purposes they use learners' L1, and lastly, find out their reflections about L1 use in their classroom practices. The participants of this study were 30 EFL instructors (N=15 native, N=15 non-native) teaching elementary level learners at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The data were collected through a questionnaire (N=30), classroom observations (N=8) and think aloud protocols (N=8). The findings revealed that both native and non-native instructors had a highly positive attitude towards the use of L1 as a teaching strategy and they believed that it has a supportive role both for learning and teaching effectively in elementary level monolingual classes. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The use of L1 as a teaching strategy by native and non-native instructors at a language preparatory program in Turkey | |
dc.title.alternative | Anadilin bir öğretim stratejisi olarak anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretim üyeleri tarafından Türkiye'deki bir hazırlık programında kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Training strategies | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10111116 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448419 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |