Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorHalici Page, Merve
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:24Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591881
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, göreve dayalı öğrenim ve geleneksel yöntemin Türkiye İstanbul'da özel bir okulda öğrenim gören yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 7.sınıf öğrencilerinin motivasyonu ve kelime dağarcığı üzerindeki etkilerini karşılaştırmaktır. Ayrıca, çalışma öğretmenlerin bu iki yöntemi sınıflarında uygulama konusunda algılarını öğrenmeyi hedeflemektedir. Yarı deneysel bu çalışmaya 48 öğrenci (kontrol grubu= 24, deneysel grup= 24) ve yabancı dil olarak İngilizce öğreten 2 öğretmen katılmıştır. Nicel veriler; ön ve son olarak uygulan test ve anketten, nitel veriler ise öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden toplanmıştır. Bulgular, göreve dayalı öğrenimin öğrenci motivasyonunu ve kelime dağarcığını önemli derecede geliştirdiğini göstermiştir. Aynı zamanda bulgular öğretmenlerin, göreve dayalı öğrenimin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 7. sınıflarda daha etkili bir yöntem olduğunu düşündüklerini belirtmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research study is to find out and compare the effects of task-based instruction (TBI) and traditional instruction (TI) on the motivation and vocabulary development of 7th grade Turkish EFL learners at a private school in Istanbul, Turkey. The study also attempts to investigate the perceptions of teachers about implementing these two instructional methods in their classes. In this quasi- experimental study, the participants were 48 students (control, N= 24 and experimental, N= 24) and two teachers engaged in the 7th grade EFL program. Data was collected quantitatively from pre- and post- tests and questionnaires, as well as qualitatively from semi-structured interviews. The findings revealed that implementing TBI had helped participating students to increase their motivation and vocabulary development. The findings also suggested that teachers' perceived TBI to be a more effective method to be used in 7th grade EFL classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative study of task-based and traditional instruction on student motivation and vocabulary development in 7th grade Turkish EFL classrooms
dc.title.alternative7. sınıf Türk EFL sınıflarında göreve dayalı öğrenim ve geleneksel yöntemin öğrenci motivasyonu ve kelime dağarcığı etkisi üzerine karşılaştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTask-based instruction
dc.subject.ytmTraditional teaching method
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10111775
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448427
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess