Show simple item record

dc.contributor.advisorGaripağaoğlu, Burçak Çağla
dc.contributor.authorKantarcioğlu, Jermen
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:21Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:21Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591871
dc.description.abstractBu çalışmada, Ermeni Azınlık Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul'daki 10 Ermeni Azınlık Okulu'nda görev yapan 191 sınıf ve branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin okul kültürüne yönelik algılarını belirlemek için `Okul Kültürü Ölçeği` ve okullarına ait sinizm tutumlarını belirlemek içinse `Örgütsel Sinizm Ölçeği` kullanılmıştır.Ermeni Azınlık Okulları'nın okul kültürü algısında `Bürokratik Kültür`e kıyasla `Görev Kültürü` ,`Destek Kültürü` ve `Başarı Kültürü` yönünden güçlü eğitim kurumları oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Bu okullarda görev yapan öğretmenlerin destek ve başarı kültürü algılarının yüksek olmasından dolayı öğretmenlerin örgütlerine karşı sinik tutum sergilemedikleri görülmektedir. Araştırma sonucunda, Ermeni Azınlık Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin okul kültürü alt boyutlarından `Destek Kültürü` ve `Başarı Kültürü` ile örgütsel sinizm ölçeği toplam puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to identify the relationship between organizational culture and organizational cynicism in Armenian minority schools from the perspectives of teachers. An explanatory correlational type of research design was used in the study. The quantitative data were collected during the 2015-2016 academic year by the use of `School Culture` and `Organizational Cynicism` scales. 191 class and branch teachers working in 10 different Armenian minority schools in İstanbul participated in the study.The findings showed that the Armenian Minority Schools tend to be stronger in `Supportive` and `Task` culture as compared to `Achievement` and `Burocratic` culture. A significant negative relationship has been foun between supportive and achievement school culture and organizational cynicism. The findings indicated that teachers rating their school culture as highly supportive and achievement oriented are less likely to exhibit cynical attitude towards their school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖrgüt kültürü ve örgütsel sinizm ilişkisi: Ermeni azınlık okulları
dc.title.alternativeOrganizational culture and organizational cynicism relations Armenian minority schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmCynicism
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmMinority schools
dc.subject.ytmArmenians
dc.subject.ytmNon muslem schools
dc.subject.ytmForeign schools
dc.identifier.yokid10111663
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448411
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess