The implementation of various vocabulary teaching strategies on young learners
dc.contributor.advisor | Keşli Dollar, Yeşim | |
dc.contributor.author | Gök, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:20Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591867 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, hedef kelimeleri farklı kelime kümeleri ile sunmanın ikinci dil öğrenenleri üzerinde kısa ve uzun vadede etkilerini ortaya çıkarmaktır. Müdahale olarak, anlamsal, konusal ve bağlantısız olmak üzere üç farklı kelime grubundan faydalanılmıştır. Katılımcılar, İstanbul'da yer alan özel bir okulun 30 üçüncü sınıf öğrencisidir. Veri toplanması için toplam süre üç haftadır. Hedef kelimelerin belirlenmesiyle öğretimden hemen sonra anında hafıza testini tamamlanmıştır. Sonra, gecikmeli hafıza testi ile sonlandırılan üç tekrar dersi yapılmıştır. Öğretim, anında hafıza testi, tekrar dersleri ve gecikmeli hafıza testinden oluşan süreç her kelime grubu için tekrar edilmiştir. Sonuçlar ikinci dilde kelime ediniminde etkililikte kelime kümeleri arasında önemli bir değişkenlik olduğunu göstermiştir. Katılımcıların puanları göstermiştir ki konusal ve bağlantısız kelime grupları öğrencilerin kavraması için daha kolay iken anlamsal kelimeleri edinirken öğrenenler güçlük çekmişlerdir. Gecikmeli hafıza testinin sonuçlarından da tekrar yapmanın küçük yaş öğrenenleri üzerindeki olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research study was to reveal the impacts of presenting target words in various vocabulary clusters on second language learners in short and long term. As the intervention, three different vocabulary sets -semantic, thematic and unrelated were utilized. As the participants, 30 beginner 3rd graders of a private school located in Istanbul were assigned. The total process for data collection lasted for three weeks. After determining target vocabulary groups, the participants completed an immediate recall test right after first instruction. Afterwards, three review lessons ending with a delayed recall test at the end were done. This process –instruction, immediate recall test, review lessons and delayed recall test- was repeated for each vocabulary cluster in the same way. The results of this study indicated existence of a significant variance among vocabulary clusters in terms of effectiveness in L2 vocabulary acquisition. The scores of participants showed that thematic and unrelated sets were easier to grasp for learners whereas they had difficulty in acquiring the words of semantic cluster. From delayed recall tests, the positive impacts of practice through review lessons were obvious, as well. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The implementation of various vocabulary teaching strategies on young learners | |
dc.title.alternative | Farklı kelime öğretim stratejilerinin küçük yaş grubu öğrenciler üzerinde uygulanması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Second language | |
dc.subject.ytm | Second language learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10152330 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475486 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |