Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorYilmaz, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:19Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591859
dc.description.abstractDeğer algısı, bireylerin kişilik özelliklerine, kültürlerine ve yaşam algılarına göre değişiklik göstermekle birlikte, birey olmanın da gereğidir. Çalışmanın amacı, değerlere dayalı okul yönetimi algısının ve okul kültürü algısının düzeyini, iki değişkenin ilişkili olup olmadığını ve ilişkinin hangi düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın verisi, İstanbul ilindeki 14 resmi ve özel ilk ve ortaokulda görev yapan öğretmen ve yöneticiden toplanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerden veri toplamak için Değerlere Dayalı Yönetim Ölçeği (Yılmaz, 2007) ve Okul Kültürü Ölçeği (Terzi, 2005) kullanılmıştır. Verilerin analizinde Spearman Korelasyon testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Regresyon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, değerlere dayalı yönetim algısı arttıkça Destek Kültürü, Başarı Kültürü, Görev Kültürü algılarının arttığı bulunmuştur. Değerlere Dayalı Yönetim ile Destek Kültürü ve Başarı Kültürü arasında pozitif yönlü orta kuvvetli, Görev Kültürü ile arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır.
dc.description.abstractPerception of value differs according to the characteristics, culture and life experiences of people. This perception is an essential part of being an individual. In this study, The purpose of the study is to identify the perception of teachers and administrators towards value based management and school culture, whether or not these variables are correlated, and if so, to which degree they are correlated. The population of the study consists of teachers and administrators working in 14 different public and private elementary and middle schools. To collect data, School Culture Scale (Terzi, 2005) and Value Based Management Scale (Yılmaz, 2007) are used. The quantitative data was analyzed using Spearman Correlation test, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test, and Regression test. The data shows that Support Culture, Success Culture, and Mission Culture increase with the increase in the perception of Value Based Management. There is a positively moderate correlation between Value Based Management scores and Support Culture and Success Culture scores. There is a positively weak correlation between Value Based Management scores and Mission Culture scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğerlere dayalı okul yönetiminin okul kültürüne etkisi
dc.title.alternativeThe effect of value based school management on school culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValue perception
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmSchool culture
dc.identifier.yokid10163601
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475464
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess