Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorCan, Hayrullah
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:19Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591858
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında okul yöneticilerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin stratejik planlamaya ilişkin algılarını belirlemektir. Bu tez, İstanbul ili, Çatalca ilçesinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin stratejik planlamaya ilişkin görüşlerini, Memduhoğlu (2012) tarafından geliştirilen `Okullarda Stratejik Planlama Algı Ölçeği` kullanılarak incelemiştir. Araştırmanın evrenini ve katılımcılarını İstanbul ili Çatalca ilçesi sınırlı okul öncesi eğitim veren devlet okullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin tümünden oluşmaktadır. İstanbul ili Çatalca ilçesi ile kısıtlı olarak; ilköğretim kademesinde görev yapan 40 Okul öncesi kurum yöneticisine ve 46 okul öncesi öğretmeni araştırmada yer almışlardır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Memduhoğlu (2012) tarafından geliştirilen ''Okullarda Stratejik Planlama Algı Ölçeği'' kullanılmıştır. Verilerden elde edilen bulgular; bağımsız örneklem t-testi ve Tek Yönlü ANOVA testi, tek değişkenli normallik varsayımı basıklık ve çarpıklık katsayıları ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; eğitim örgütlerinde stratejik planlamaya yönelik algıların ve uygulamaların değerlendirilmesi, eğitim süreçlerinin nitelikli hale getirilmesi bakımından önemli olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the perceptions of school administrators and pre-school teachers about strategic planning in pre-primary education institutions. This thesis examined the opinions of school administrators and teachers about strategic planning in preschool education institutions located in Çatalca province of Istanbul using `School Strategic Planning Perception Scale` developed by Memduhoğlu (2012). The universe of the research and its participants consists of the preschool teachers and the school administrators who work in state schools that provide limited pre-school education in the province of Çatalca, Istanbul. Limited to Istanbul province Çatalca county; 40 preschool administrators and 46 pre-school teachers working at primary level were involved in the research. The '' Strategic Planning Perception Scale for Schools '' developed by Memduhoğlu (2012) was used as the data collection tool in the study. Findings from the data; Independent sample t-test and One-way ANOVA test, the univariate normality hypothesis was analyzed with kurtosis and skewness coefficients. According to the results of the research; The evaluation of perceptions and applications for strategic planning in educational organizations has become important in terms of making education processes qualified.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında okul yönetici ve öğretmenlerinin stratejik planlamaya ilişkin algıları: Çatalca örneği
dc.title.alternativeInterviews on school administrators and teachers 'strategic planning in pre-school training schools: Çatalca example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmPlanning techniques
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid10163535
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475487
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess