Okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırklareli ili örneği)
dc.contributor.advisor | Garipağaoğlu, Burçak Çağla | |
dc.contributor.author | Öncü, Burak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:18Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591857 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin açıklanmasıdır. 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kırklareli ilindeki tüm özel ve devlet bağımsız anaokullarında görev yapan 88 okul öncesi öğretmene, yöneticilerinin liderlik stilleri hakkındaki algıları, yaşadıkları örgütsel sessizlik düzeylerini belirlemek amacıyla 2 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans hesaplamalarından, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testlerinden ve Spearman's Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır.Araştırmada; okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stillerini okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu; dönüşümcü liderlik stilini sergileyen yöneticilerle çalışan okul öncesi öğretmenlerinin sessiz kalmadığı, karşılaştıkları sorun ve problemleri yöneticileriyle konuşabildikleri görülürken, etkileşimci liderlik stilini sergileyen yöneticilerle çalışan okul öncesi öğretmenlerinin sessiz kaldığı, karşılaştıkları sorun ve problemleri yöneticileriyle konuşamadıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Liderlik Stilleri, Örgütsel Sessizlik, Okul Öncesi. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to explain the relationship between leadership styles perceived of preschool principals and organizational silence faced of preschool teachers. The data has been collected by using 2 types of surveying instruments for the purpose of determining the perceptions about leadership styles of their principals and levels of organizational silence on 88 preschool teachers working in all private and independent public kindergartens in Kırklareli province, 2016 - 2017 academic year. While the data were analyzing; percentage, frequency calculation, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests and Spearman's Correlation Coefficient were used. This research indicates that leadership styles perceived of preschool principals have a significant importance on organizational silence faced of preschool teachers. While the preschool teachers working with the principals who exhibit transformational leadership style do not keep silent, they could share their problems faced with their principals; the preschool teachers working with the principals who display transactional leadership style keep silent and they could not share their problems with their principals. Keywords: Leadership Styles, Organizational Silence, Preschool. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırklareli ili örneği) | |
dc.title.alternative | A research of the relationship between leadership styles perceived of preschool principals and organizational silence faced of preschool teachers (An instance of Kırklareli province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational silence | |
dc.subject.ytm | Kırklareli | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.identifier.yokid | 10144555 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475473 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |