Show simple item record

dc.contributor.advisorGaripağaoğlu, Burçak Çağla
dc.contributor.authorÖncü, Burak
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:18Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591857
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin açıklanmasıdır. 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kırklareli ilindeki tüm özel ve devlet bağımsız anaokullarında görev yapan 88 okul öncesi öğretmene, yöneticilerinin liderlik stilleri hakkındaki algıları, yaşadıkları örgütsel sessizlik düzeylerini belirlemek amacıyla 2 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans hesaplamalarından, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testlerinden ve Spearman's Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır.Araştırmada; okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stillerini okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu; dönüşümcü liderlik stilini sergileyen yöneticilerle çalışan okul öncesi öğretmenlerinin sessiz kalmadığı, karşılaştıkları sorun ve problemleri yöneticileriyle konuşabildikleri görülürken, etkileşimci liderlik stilini sergileyen yöneticilerle çalışan okul öncesi öğretmenlerinin sessiz kaldığı, karşılaştıkları sorun ve problemleri yöneticileriyle konuşamadıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Liderlik Stilleri, Örgütsel Sessizlik, Okul Öncesi.
dc.description.abstractThe aim of this research is to explain the relationship between leadership styles perceived of preschool principals and organizational silence faced of preschool teachers. The data has been collected by using 2 types of surveying instruments for the purpose of determining the perceptions about leadership styles of their principals and levels of organizational silence on 88 preschool teachers working in all private and independent public kindergartens in Kırklareli province, 2016 - 2017 academic year. While the data were analyzing; percentage, frequency calculation, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests and Spearman's Correlation Coefficient were used. This research indicates that leadership styles perceived of preschool principals have a significant importance on organizational silence faced of preschool teachers. While the preschool teachers working with the principals who exhibit transformational leadership style do not keep silent, they could share their problems faced with their principals; the preschool teachers working with the principals who display transactional leadership style keep silent and they could not share their problems with their principals. Keywords: Leadership Styles, Organizational Silence, Preschool.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırklareli ili örneği)
dc.title.alternativeA research of the relationship between leadership styles perceived of preschool principals and organizational silence faced of preschool teachers (An instance of Kırklareli province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmKırklareli
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10144555
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475473
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess