Show simple item record

dc.contributor.advisorGaripağaoğlu, Burçak Çağla
dc.contributor.authorYilmaz, Harika
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:16Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:16Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591848
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, MEB'e bağlı özel ve devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde otantik liderlik, Makyavelizm ve Johari Penceresi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul'da görev yapan 45 yönetici, 303 sınıf ve branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışına yönelik algılarını belirlemek için `Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği` okul müdürlerinin çalışanları tarafından algılanan `Otantik Liderlik Ölçeği`, kişilerin makyavelist düzeylerinin belirlenmesi için `Mach-IV Ölçeği` ve kişisel açılım ve geri bildirim düzeylerinin ölçüldüğü `Johari Penceresi` ölçeği kullanılmıştır.Otantik liderlerin çalışanların örgütsel vatandaşlık düzeyini arttırdığı bulgusuna ulaşılmıştır. Johari pencersi kişisel açılım alt boyutunun örgütsel vatandaşlık davranışını etkilemediği, geri bildirim düzeyinin ise arttırdığı görülmektedir. Makyavelizm düzeyi ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Otantik Liderlik, Makyavelizm, Johari Penceresi
dc.description.abstractThis study aims to indentify the relationship between authentic leadership, Machiavellianism and Johari Window on organizational citizenship behavior of the teachers who work in private and state schools of Ministry of Education. Relational scanning model has been effectively used in this study by 45 managers, 303 classroom and branch teachers during the 2016-2017 Academic Year in Istanbul.A survey demonstrated that employees differed in what they defined as in-role and extra-role behavior, that these differences were related to commitment and social cues, and that employees were more likely to display organizational citizenship behavior (OCB) if they defined the behavior as in-role rather than extra-role. Results indicate that the boundary between in-role and extra-role behavior is not clearly defined and that OCB is a function of how broadly employees define their job responsibilities. This study suggests the need for a reconceptualization of OCB with the usage of Machiavellianism Test and Johari window.Key words: Organizational Citizenship Behavior, Authentic Leadership, Machiavellianism, Johari window.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim kurumlarında örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde otantik liderlik, Makyavelizm ve Johari penceresinin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of an authentic leader, Machiavellianism and Johari window on the organizational citizenship behavior in educational environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-11
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmAuthentic leadership
dc.subject.ytmMachiavellianism
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10144724
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475484
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess