Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradeniz Oran, Şirin
dc.contributor.authorElverici, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:15Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591844
dc.description.abstractGerek ekonomik gerekse politik değişimler doğrultusunda insanların en az bir yabancı dil bilmelerinin gerekliliği ile yabancı dil öğretimi her geçen gün daha da çok önem kazanmaktadır. Bu bağlamda sürekli olarak değişen ve gelişen teknolojik araçların dil öğretimine katkısının araştırılmasının gerekliliği de aynı derecede önemlidir.Bu araştırma yabancı dil öğretiminde sosyal medya kullanımının öğrencilerin sosyal buradalıkları, memnuniyetleri ve başarıları üzerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel ve nicel araştırma metotlarının bir arada kullanılması ile karakterize edilen karma yöntemler araştırma desenine göre yürütülmüştür. Araştırmada sosyal medya aracı olarak Facebook kullanılmıştır. Deney grubunda özel bir okula devam eden 40 ilköğretim 8.sınıf öğrencisi yer almıştır. Deney grubundaki öğrenciler 6 hafta boyunca yabancı dil derslerinde sosyal medyayı kullanırken, aynı okulun bir başka kampüsündeki kontrol gruplarını oluşturan 40 öğrenci teknoloji destekli yabancı dil eğitimine devam etmiştir. Araştırma verileri, geçerliliği ve güvenirliği yapılan sosyal buradalık ölçeği, memnuniyet anketi ve İngilizce başarı testi ile toplanmıştır. Nitel anlamdaki veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile yüz yüze toplanmıştır.Nicel verilerin analizi SPSS programında Kolmogorov Smirnov-Z Testi, t-Testi ve ön testlerin ortak değişken olarak kabul edildiği Tek Fatörlü Kovaryans Analizi (One factor covariance analysis, ANCOVA) ile yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi tekniği ve bilgi oluşturma modeli kavram haritaları ile değerlendirilmiştir.Araştırma bulguları araştırmanın amaçları doğrultusunda ele alınarak tablolar halinde açıklanarak yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına dayanarak Facebook destekli yapılan yabancı dil derslerinde deney grubundaki öğrencilerin sosyal buradalık, memnuniyet ve başarı seviyelerinin daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel veri analiz sonuçları nicel veri analiz sonuçlarını desteklemektedir.
dc.description.abstractBecause of the economic and political changes, the necessity of knowing at least one foreign language and the teaching of foreign languages are gaining more and more importance day by day. In this context, again the necessity of exploring the contribution of technological tools which are constantly changing and developing to language teaching is of the same importance.This study was carried out in order to reveal the effects of using social media on social presence, satisfaction and success in foreign language teaching. The study used mixed research design. Facebook was used as a social media tool in the research. In the experiment group, 40 primary school 8th grade students who attended a private school were included. While the students in the experiment group used social media for foreign language lessons for 6 weeks, the control groups on another campus of the same school continued technology supported foreign language education.The data were collected with the social presence scale, satisfaction questionnaire and English achievement test, which were validated. Qualitative data were collected by face-to-face interview with semi-structured interview technique.Quantitative data were analysed on the SPSS program by using Kolmogorov Smirnov-Z Test, t-Tests and One factor covariance analysis (ANCOVA). Qualitative data were analysed by content analysis and knowledge-building concept maps.The research findings were handled in the direction of the objectives of the study and explained as the tables and interpreted. Based on the research findings, it was concluded that students in the experimental group who had their classes with Facebook had higher social presence, satisfaction and success levels in the foreign language lessons. The results of the qualitative data gained from the semi-structured interviews conducted with the students confirmed the results of the quantitative data.Keywords: : Learning communities, social network, social media, social presence, satisfaction, technology supported foreign language educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil öğretiminde sosyal medya kullanımının sosyal buradalık, memnuniyet ve başarı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of social media on social presence, satisfaction and success in teaching a foreign language
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-11
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10156632
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623397
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess