Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.advisorSamur, Yavuz
dc.contributor.authorSağlik, Ece
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:14Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591838
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, oyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğretimi ve geleneksel kelime öğretiminin bir özel üniversitenin hazırlık programında yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin kelime dağarcığı gelişimi ve motivasyonları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu çalışmada seviyeleri orta düzeyde olan 32 öğrenci yer almıştır. Veriler nicel olarak ön ve son test ve ön ve son kelime öğrenme motivasyon anketinden, nitel olarak ise öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden toplanmıştır. Bu çalışmanın bulguları, oyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğretiminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin motivasyonu üzerinde olumlu bir etki yarattığını ve deney grubunun motivasyon seviyesinde istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar oluşturduğunu göstermiştir. göstermiştir. Bunun yanı sıra, deney ve kontrol grupları arasında kelime dağarcığı gelişimi bakımından hiçbir anlamlı fark bulunamamıştır. Aynı zamanda, bulgular öğrencilerin kelime öğrenmede oyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğretiminin hazırlık programlarında uygulanabilecek verimli bir yöntem olarak algıladığını belirtmiştir. Sonuç olarak oyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğretiminin yabancı dil eğitiminde kelime öğreniminde motivasyonu yükselten etkin bir yaklaşım olarak benimsenebileceği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Oyunlaştırma, Oyun Temelli Öğretme, Kelime Dağarcığı Gelişimi, Motivasyon, Öğrencilerin Algıları, Hazırlık Programı, Yabancı Dil Olarak İngilizce Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the impact of gamified game-based vocabulary teaching and traditional vocabulary teaching on vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners at a language preparatory school of a private university. A sample of thirty-two students at intermediate level participated in this study. Data was collected quantitatively from pre- and post- tests and pre-post vocabulary learning motivation questionnaires, as well as qualitatively from semi-structured interviews. The findings of this study revealed that implementation of gamified game-based vocabulary teaching had positive impact on motivation of Turkish EFL learners, and produced statistically significant differences in the motivation level of experimental group. However, no significant difference was found between the experimental and control group in terms of vocabulary development. The findings also suggested that students perceived gamified game-based vocabulary as an efficient way to learn vocabulary in preparatory programs. Consequently, the result of the study indicated that gamified game-based vocabulary instruction can be utilized as an effective teaching method promoting motivation in vocabulary learning in foreign language education.Keywords: Gamification, Game-based Teaching, Vocabulary Development, Motivation, Students' Perceptions, Language Preparatory Program, EFLen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of gamified game-based vocabulary teaching on success and motivation
dc.title.alternativeOyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve motivasyona olan etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.identifier.yokid10136928
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454559
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess