Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorBozkurt, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:13Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591836
dc.description.abstractBu çalışma, İstanbul İli Beşiktaş İlçesi evreninde görev yapan öğretmenlerin liderlik stillerine ilişkin görüşleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul İli Beşiktaş İlçesinde yer alan ve özel ile kamu kurumlarında görev yapan 346 öğretmen üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5'li Likert tipi ölçek niteliğinde olan liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma neticesinde öğretmenlerin demografik özelliklerine göre liderlik stillerine ilişkin görüşleri ile örgütsel bağlılık düzeylerinin farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bahsi geçen ilişkinin düşük düzeyli – pozitif yönlü ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the Besiktas district of Istanbul, in the universe of opinions on the relationship between the leadership style of the teachers aimed to identify the levels of organizational commitment. Research, who served in the Besiktas district of Istanbul and is located in 346 public and private institutions was conducted through the teacher. Survey 5-point likert type scale which are in the nature of leadership styles and organizational commitment scales were used. As a result of research, teachers leadership style on organizational commitment varied according to demographic characteristics, it was determined that the level of opinions. Also it has been found that there is a relationship between leadership styles and organizational commitment. The low level of the aforementioned relationship – positive relationship yielded a directional result.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına etkisi
dc.title.alternativeSchool principals' leadership styles teachers organizational commitment its impact on
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-28
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10166148
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475480
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess