Okul müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına etkisi
dc.contributor.advisor | Vatanartıran, Sinem | |
dc.contributor.author | Bozkurt, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:13Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-09-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591836 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İstanbul İli Beşiktaş İlçesi evreninde görev yapan öğretmenlerin liderlik stillerine ilişkin görüşleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul İli Beşiktaş İlçesinde yer alan ve özel ile kamu kurumlarında görev yapan 346 öğretmen üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5'li Likert tipi ölçek niteliğinde olan liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma neticesinde öğretmenlerin demografik özelliklerine göre liderlik stillerine ilişkin görüşleri ile örgütsel bağlılık düzeylerinin farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bahsi geçen ilişkinin düşük düzeyli – pozitif yönlü ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, the Besiktas district of Istanbul, in the universe of opinions on the relationship between the leadership style of the teachers aimed to identify the levels of organizational commitment. Research, who served in the Besiktas district of Istanbul and is located in 346 public and private institutions was conducted through the teacher. Survey 5-point likert type scale which are in the nature of leadership styles and organizational commitment scales were used. As a result of research, teachers leadership style on organizational commitment varied according to demographic characteristics, it was determined that the level of opinions. Also it has been found that there is a relationship between leadership styles and organizational commitment. The low level of the aforementioned relationship – positive relationship yielded a directional result. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına etkisi | |
dc.title.alternative | School principals' leadership styles teachers organizational commitment its impact on | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-28 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.identifier.yokid | 10166148 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475480 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |