Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorElma, İlknur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:11Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591827
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İstanbul, Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) İngiliz Dili Eğitimi bölümü, birinci sınıfı programında bulunan bir dil geliştirme dersini (İleri Düzeyde Okuma ve Yazma Becerileri) incelemek ve değerlendirmektir. Çalışma aynı zamanda bu dersi alan öğrencilerin ihtiyaçlarını, dersin amaçları ve hedefleri; ders içeriği ve kullanılan materyaller; ders yönetimi; öğrencilerin değerlendirilmesi ve diğer derslerle ilişkisi başlıkları altında belirlemeyi hedeflemektedir. Bu çalışmaya İngiliz Dili Eğitimi bölümü, birinci sınıfta okumakta olan ve İleri Düzeyde Okuma ve Yazma Becerileri dersini alan 28 öğrenci katılmıştır. Veriler, nitel ve nicel öğrenci ders değerlendirme ve ihtiyaç analizi anketleri; açık uçlu sorular ve yansıtıcı metinler olarak üç farklı kaynak aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar, dersin öğrenci ihtiyaçlarını yüksek oranda karşıladığını göstermiştir ve dersin geliştirilmesi amacıyla bazı çıkarımlar üzerine tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine and evaluate one of the language improvement courses (i.e Advanced Reading and Writing) at the Department of English Language Teaching (ELT) of a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The study also attempts to identify the needs of the students taking this course with regard to five fundamental aspects, namely aims and objectives, course content and materials, course conduct, student assessment, and continuity and coherence among the courses. Twenty eight freshmen students who are currently enrolled in the ELT program and taking ELT 1011 Advanced Reading Writing I Course participated in the study. The data, both qualitative and quantitative, was collected through three different sources namely; questionnaires, open-ended questions and reflective essays. Results suggested that the needs of students were met by the course at a relatively high level, and the implications for the improvement of the course were discussed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn assessment of academic reading and writing needs of undergraduate elt students
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinin akademik okuma ve yazma dersi ihtiyaç değerlendirmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmNeeds analysis
dc.subject.ytmAcademic reading
dc.subject.ytmAcademic writing teaching
dc.subject.ytmAcademic writing
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10135611
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454552
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess