Epistemic stance in elf corpus: The case of i think in conference discussions
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Hatime | |
dc.contributor.author | Özkeskin, Asli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591826 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngilizce Ortak Dil Akademik derlemindeki konferans konuşmalarındaki epistemik duruş Bence'nin toplam sayısının ve sıklığının araştırılmasıdır. Buna ek olarak, bu çalışma derlem verisinden alınan belirli örnekler üzerinden Bence işlevlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Derlemin 9 saat 3 dakika süreli konferans konuşmalarındaki çeviriyazıları incelenmiş ve epistemik duruş Bence, yapısal ve işlevsel kullanımları belirlenmek için kodlanmıştır. Çalışmanın sonuçları İngilizce Ortak Dil Akademik derlemi konferans konuşmalarında üç farklı kategori Bence olduğunu ortaya çıkardı. Bunlar en çok kullanılandan en az kullanılana doğru sıralandığında içerisinde that olan ya da olmayan bağlı cümleler, dil alışkanlığı ve basit cümleler olarak belirlendi. İşlevsel analiz sonuçlarında ise epistemik duruş Bence'nin en çok öznel görüş, uzlaşım ve anlaşma bildirmek amacıyla kullanıldığı saptanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma İngilizce Ortak Dil Akademik derlemindeki konferans konuşmalarındaki epistemik duruş Bence'nin kullanımının anlaşılmasına katkıda bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Epistemik duruş, Bence, İngilizce Ortak Dil, Derlem, İngilizce Ortak Dil Akademik Derlemi | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to investigate the overall number and frequency of the epistemic stance I think in the speech activity of conference discussions in the English as a Lingua Franca in Academic Settings (ELFA) corpus. Moreover, this study aims to analyze the functions of I think through specific examples from the corpus data. The transcriptions of a total of 9 hours and 3 minutes of conference discussions were examined and coded to identify the structural and functional use of the epistemic stance I think. The findings of the study revealed that the 3 structural categories of I think are evident in the speech activity of conference discussions in the ELFA corpus. These include main clause in complement clause construction with or without the complementizer that, verbal routine, and simple clause construction from the most to the least frequent one. As for the functional analysis, the findings suggested that the epistemic stance I think is most commonly used to show subjective opinion, agreement and /or alignment. All in all, this study contributes to understanding of the use of epistemic stance phrase I think in conference discussions in the ELFA corpus.Keywords: Epistemic stance, I think, ELF, Corpus, ELFA | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Epistemic stance in elf corpus: The case of i think in conference discussions | |
dc.title.alternative | İngilizce ortak dil derleminde epistemik duruş: Konferans konuşmalarında bence vakası | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Conversational behaviours | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Learner corpus | |
dc.subject.ytm | Corpus linguistics | |
dc.subject.ytm | Epistemology | |
dc.subject.ytm | Conference | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.identifier.yokid | 10151942 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475469 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |