Show simple item record

dc.contributor.advisorTekiner Tolu, Aylin
dc.contributor.authorElmaci, Ebru Pinar
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:10Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591823
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerin İstanbul'da bir mesleki ve teknik anadolu lisesinde FATIH (Fırsatları Araştırma ve İyileştirme) Projesi kapsamında etkileşimli tahta kullanımına yönelik algılarını araştırmak. Bu çalışma detaylı bilgi toplamak amacıyla nitel ve nicel veriler kullanılarak yürütülmüştür. Nicel veriler anketler, nitel verilerse görüşmeler vasıtasıyla toplanmıştır. Bu çalışma iki grup katılımcı tarafından yürütülmüştür. İlk grup katılımcılar 207 dokuz ve onuncu sınıf lise öğrencilerinden, ikinci grup katılımcılarsa aynı okuldan 13 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın bulguları öğretmenlerinin ve öğrencilerin çoğunun etkileşimli tahtanın İngilizce derslerinde kullanımına yönelik olumlu algıya sahip olduğunu ve etkileşimli tahtaların faydalı öğretim araçları olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmenleri etkileşimli tahtayı öğrencilerin interaktiflik, isteklendirme, öğrenme stilleri, materyal çeşitliliği, otantiklik, vs. açısından dikkatini çekmek kullanmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate perceptions of ELT students and English teachers towards interactive whiteboards in the context of FATIH Project (Movement to Increase Opportunities and Technologies Project) in a vocational and technical high school in Turkey. This study was conducted using qualitative and quantitative research methods in to gather detailed information. The quantitative data were obtained through the questionnaires and qualitative data were obtained through semi-structured interviews. This research was conducted with two groups of participants in a vocational and technical high school, in İstanbul. First group participants were 207 ninth and tenth grade high school students and second group participants were 13 English teachers from the same school. The findings of the study showed that most of the teachers and students had positive perceptions towards the use of IWBs in their classrooms and they consider that IWBs are beneficial teaching tools in English language teaching. English teachers use IWB to attract students' interest in terms of interactivity, motivation, learning styles, variety of materials, authenticity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe perceptions of elt students and teachers towards the use of iwbs at a vocational and technical high school
dc.title.alternativeÖğrencilerin ve öğretmenlerin bir mesleki ve teknik lisesinde etkileşimli tahta kullanımına karşı algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmVocational technical education
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmTechnical high schools
dc.subject.ytmInteraction computer
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid10162396
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475479
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess