Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorTuysuz, Fatma Gözde
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:08Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591818
dc.description.abstractBu araştırma resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile örgütsel yaratıcılık algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ger-çekleştirilmiştir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Manisa ili Salihli İlçesi resmi ortaokullarda görev alan 325 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada 237 öğretmene ulaşılmış ve anketleri değerlendirilmeye alınmıştır. Katılımcıların 94'ü erkek, 143'ü kadındır. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin ölçülmesinde Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe 'ye uyarlaması yapılan `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği`, örgütsel yaratıcılık algılarını belirlemek amacıyla Balay (2010) tarafından geliştirilen `Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada bağımsız grup t-testi, tek yönlü Varyans analizi (ANOVA), Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney-U, Spear-man–Brown Korelasyon analizleri kullanılmıştır.Öğretmenlerin `Düşük düzey yenilikçi` ve `Sorgulayıcı` kategorisinde oldukları ve `Deneyime Açıklık` alt boyutunda en yüksek ortalamaya sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinde `Risk Alma` alt boyut düzeyinde erkek öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin `Değişime Direnç ` alt boyutunda sayısal branş öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin `Risk Alma` alt boyut düzeyinde yöneticiler lehine an-lamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık algıları `Yeterli Düzey` olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık algı düzeyleri erkek öğretmenler lehine ve yöneticiler lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Araştırmada öğretmenlerin bireysel yenilikçiliklerinin örgütsel yaratıcılık algıları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Bireysel Yenilikçilik, Örgütsel Yaratıcılık, Resmi Ortaokul
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the relationship between the level of individual innovation of teachers working in formal secondary schools and the perceptions of organizational creativity. Research is a descriptive study in the screening model. The universe of the research is composed of 325 teachers who took part in official middle schools in Salihli District of Manisa in 2016-2017 academic year. 237 teachers were reached in the survey and their questionnaires were taken into consideration. 94 of the participants are men, 143 are females. `Individual Innovation Scale` adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010) and `Organizational Creativity Scale` developed by Balay (2010) in order to determine organizational creativity perceptions were used in the measurement of individual innovation levels of teachers. Independent group t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Kruskal Wallis-H test, Mann Whitney-U and Spearman-Brown correlation analyzes were used in the study.Teachers were categorized as `Low-level Innovative` and `Interrogator` and found that they had the highest average in the `Experiential Openness` sub-dimension. A significant difference was found in favor of male teachers at the level of `Risk Taking` sub-dimension in individual innovation levels of teachers. A significant difference was found in the teachers' `Variable Resistance` subscale in favor of digital branch teachers. A significant difference was found in favor of the managers at the `Risk Taking` sub-dimension level of the teachers. Teachers' organizational creativity perceptions were found as `Adequate Level`. Teachers' perceptions of organizational creativity were significantly different in favor of male teachers and in favor of managers. It is seen that the individual innovations of the teachers have a significant influence on the perceptions of organizational creativity in the research. Key words: Individual Innovation, Organizational Creativity, Official Secondary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ortaokul öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile örgütsel yaratıcılık algı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Manisa ili Salihli ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between individual innovative levels and organizational creativity levels of official schools' teachers (Example of Sali̇hli̇/Mani̇sa )
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-12
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmOrganizational creativity
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmManisa-Salihli
dc.identifier.yokid10172004
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495512
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess