Okul öncesi eğitime devam eden çocukların sosyal yetkinlik düzeyi ile annelerinin ebeveynlik rolü benlik algıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Güloğlu, Berna | |
dc.contributor.author | Koçak, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:07Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591813 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 4-6 yaş aralığında okul öncesi eğitime devam eden çocukların, sosyal yetkinlik, kızgınlık-saldırganlık ve kaygı-içe dönüklük düzeyleri ile annelerin ebeveynlik rollerine ilişkin benlik algısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Bursa ili Orhangazi ilçesinde bağımsız bir anaokulunda okul öncesi eğitim gören 4-6 yaş aralığındaki 99 kız, 67 erkek toplam 166 çocuğun anne ve öğretmenleri araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırma çerçevesinde çocukların sosyal yetkinlik, kaygı ve saldırganlık düzeylerini ölçmek üzere Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği (SYDD) öğretmenlere; annelerin ebeveynlik rollerine dair benlik algılarını ölçmek için Ebeveyn Rolüne İlişkin Kendilik Algısı Ölçeği (ERKA) uygulanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study was carried out with the purposes of determining the relationship between self-perception in mothers related to their role of parenthood with the levels of children in the age range of 4-6 years attending preschool in social competence, anger-aggressiveness and anxiety-introversion. With this purpose, mothers and teachers of 99 girls, 67 boys and 166 children in the age range of 4-6 years having preschool education in Public Preschool in Orhangazi District, Bursa Province. In the frame of the study, the Social Competence and Behavioral Assessment Scale was applied to teachers to determine the levels of social competence, anxiety and aggressiveness level of preschool children and Self-Perception Scale Related to Parenthood Role was applied mothers to determine the levels of self-perception related to their parenthood role. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitime devam eden çocukların sosyal yetkinlik düzeyi ile annelerinin ebeveynlik rolü benlik algıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between the level of social competence of preschool children and self perception related to parenthood role of their mothers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-12 | |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Social self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Mothers | |
dc.subject.ytm | Parental roles | |
dc.subject.ytm | Self perception | |
dc.identifier.yokid | 10209910 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528678 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |