dc.contributor.advisor | Ata, Atakan | |
dc.contributor.author | Yaşar Akbaş, Füsun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:07Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591812 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, özel okullarda, okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile branş öğretmenlerinin motivasyonu arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma İstanbul ve Kocaeli bölgesinde görev yapan özel okullarda görev yapan 201 branş öğretmeni ve 11 özel okul yöneticisi ile yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımına ilişkin genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla, araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Ölçeği ve Motivasyon Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler araştırmacı tarafından araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticilere yüz yüze gelinerek toplanmıştır. Elde edilen veriler analizi için betimsel istatistiksel tekniklerin yanında, kolmogorov-Smirnov testi, bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve regresyon analizi testi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler Windows için SPSS prgogramında analiz edilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda, Branş öğretmenlerinin yöneticilerinin zihinsel iletişim beceri düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin evli ve bekar öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05), duygusal iletişim beceri düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin lisans ve yüksek lisans mezunu öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05), zihinsel iletişim, duygusal iletişim ve davranışsal iletişim beceri düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin yöneticileri bekar ve evli olan öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05), duygusal iletişim beceri düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin yöneticileri farklı sürelerde mesleki kıdeme sahip olan öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05), davranışsal iletişim beceri düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin yöneticileri farklı sürelerde mesleki kıdeme sahip olan öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05), zihinsel iletişim, duygusal iletişim ve davranışsal iletişim beceri düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin yöneticileri lisans ve yüksek lisans mezunu olan öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05), Yöneticilerin zihinsel iletişim ve davranışsal iletişim becerileri değerlendirmeleri ile öğretmenlerin yöneticileri için yaptığı değerlendirmeler arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,05). Ayrıca yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda yöneticilerin iletişim becerilerinin, öğretmenlerin motivasyonlarına etkilerinin incelenmesi sonucunda, R2 değeri 0,139 F değeri 11,761 olarak bulunmuştur. Yöneticilerin iletişim becerilerinin branş öğretmenlerinin motivasyonlarını etkileyip etkilemediğinin araştırıldığı, araştırma bulguları neticesinde ise yöneticilerin iletişim becerilerinin branş öğretmenlerinin motivasyonlarını etkilediği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Okul Yöneticisi, Motivasyon, İletişim. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to show the communication skills between the school administrators and the subject teachers working in private secondary schools. The study has been conducted with 201 subject teachers and 11 private school principals working at private schools in Istanbul and Kocaeli provinces. In this study, relational search model was used. The data of the study were collected via Personal Information Form Communication Skills Scale and Motivation Scale. The data were collected via face-to-face communication with the teachers and principals who took part in the study. For the analysis process of acquired data, Kolmogorov Smirnov Test, Regression Analysis, Independent Samples T-Test and variance analysis (ANOVA) were used in addition to descriptive statistical techniques. The data were analyzed by SPSS programme for Windows. As a result of the statistical analysis, it is found out that there is a significant difference of the evaluation of cognitive communication skills of subject teachers' principals among married and single teachers (P<0,05), there is a significant difference of the evaluation of the emotional communication skills among teachers of BA and MA (P<0,05), there is a significant difference of the evaluation of the cognitive-emotional and behavioral communication skills among the married and single principals of teachers-(P<0,05), there is a significant difference of the evaluation of emotional communication skills of teachers' principals who have different years of experience (P<0,05), there is a significant difference of the evaluation of behavioral communication skills of teachers' principals who have different years of experience (P<0,05), there is a significant difference of the evaluation of the cognitive, emotional and behavioral communication skills among the teachers of BA and MA (P<0,05), there is a significant difference of the evaluation of cognitive and behavioral communication skills of principals and teachers' evaluation for their principals. Besides, according to the Regression Analysis and as a result of the effect principals communication skills on the teachers' motivation it is found out that the value of R2 is 0,139 F and the value F is 11,761. It is searched that whether the principals' communication skills affect teachers' motivation or not and as a result of the study it is found out that principals' communication skills affect subject teachers' motivation.Keywords: Teacher, School Administrator, Motivation, Communication. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel okullarda, okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile branş öğretmenlerinin motivasyonu arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between the communication skills of school administrators and the motivation of subject teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10176938 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495521 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |