Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan Alkan, Betül
dc.contributor.authorSungur, Sabri
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:06Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591810
dc.description.abstractÖğretmenler meslek hayatına başladığı andan itibaren zamanı en verimli kullanmak zorunda olan meslek grubu üyeleridir. Verimli zaman kavramını anlamlı olabilmesi, zamanı planlayabilmekle başlar. Özel okul kurumlarında son yıllarda yaşanan rekabet, zamanın verimliliğini daha kaliteli kullanılması gerekliliğini doğurmuştur. Amacı, Özel Okul Öğretmenlerinde Zaman Yönetiminin Stres Düzeyi ile ilişkisini belirlemek olan bu çalışmada, öncelikle literatür taraması yapılarak, `zaman yönetimi` ve `iş yaşamında stres` ayrı ayrı değinilecek ve sonrasında nicel araştırma yöntemleri kullanılarak özel okul öğretmenleri ve idari kadronun stres seviyelerini ne derece etkilediği ortaya koyulacaktır. Araştırma kapsamında Balıkesir ili Edremit, Burhaniye ve Ayvalık ilçelerinde bulunan özel okullarında görev yapmakta olan 211 öğretmenle iletişim sağlanabilmiştir. Katılımcıların 145 tanesi kadın, 66 tanesi de erkek katılımcılardır.Anahtar Sözcükler: Zaman, Verimlilik, Zaman yönetimi, Stres, Özel Okul
dc.description.abstractTeachers are the ones who have to consume the time in the most efficient way from the beginning of their proffesional life. Efficient time consumption starts with the planning of time. Rivalry observed in private schools in recent years has caused the necessity for efficient time consumption. In this study, on the purpose of defining the relationship between the time management of private school teachers and their level of stress, first of all, the concepts of time management and stress in proffesional life are researched seperately in literature, then the effect of time management on stress levels of private school teachers and managers is tried to be identified using quantitative reseach techniques. 211 private school teachers in Edremit, Burhaniye and Ayvalık in Balıkesir are reached for researh and the participants consist of 145 female and 66 male teachers. Keywords: Time, efficiency, time management, stress, private schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel okul öğretmenlerinin zaman yönetimi ile stres düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the time management of private school teachers and their level of stress
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-08
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid10177001
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495520
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess