The effect of the keyword method on esp vocabulary learning and retention
dc.contributor.advisor | Atay, Derin | |
dc.contributor.author | Koparan, Nergis | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591809 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı anahtar sözcük yönetiminin özel amaçlı İngilizcede kelime öğrenimi ve akılda tutma üzerine etkisini araştırmaktadır. Çalışma, ayrıca öğrencilerin anahtar sözcük yönteminin Havacılık İngilizcesi kelime öğreniminde kullanılmasına yönelik algılarını incelemeyi hedeflemektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, yarı deneysel bir araştırma dizaynı benimsenmiştir. İstanbul'da özel bir üniversitenin Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programının iki sınıfından toplam otuz iki öğrenci deney grubu ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Kontrol grubuna hedef kelimeler tanımları ve eş anlamları aracılığıyla öğretilirken, deney grubuna anahtar sözcük yöntemiyle öğretilmiştir. Veriler; sözcük bilgisi ölçekleri ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden toplanmıştır. Bulgular; anahtar sözcük yönteminin öğrencilerin anahtar sözcük stratejisine yönelik algılarının yanı sıra, özel amaçlı İngilizce kelime öğrenimi ve akılda tutabilmeleri üzerine olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. Deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha fazla sayıda hedef kelime hatırladığı ortaya çıkmıştır. Bu araştırma, anahtar sözcük yönteminin Havacılık İngilizcesi derslerinde kullanımı açısından pratik uygulamalar sağlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Kelime Öğrenimi, Anahtar Sözcük Yöntemi, Özel Amaçlı İngilizce, Kelime Akılda Tutma | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of the keyword method on ESP vocabulary learning and retention. The study also attempts to explore the perceptions of students toward the application of the keyword method in Aviation English learning. To achieve this purpose, a quasi-experimental research design was adopted. Thirty-two Turkish EFL students from two intact classes in Civil Aviation Cabin Services Program at a private university in Istanbul were assigned as the experimental and control groups. The experimental group was instructed through the keyword method while the control group was taught target vocabulary items by means of definitions and synonyms. The data was collected through vocabulary knowledge scales and structured interviews. The findings revealed that the keyword method had a positive impact on students' ESP vocabulary learning and retention along with their perceptions of the keyword strategy. The students in the experimental group recalled more target vocabulary than the control group did. On a basis of these findings, the study provides practical implications to integrate the keyword method into Aviation English classes. Keywords: Vocabulary Learning, the Keyword Method, ESP, Vocabulary Retention | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of the keyword method on esp vocabulary learning and retention | |
dc.title.alternative | Anahtar sözcük yönteminin özel amaçlı İngilizcede kelime öğrenimi ve akılda tutma üzerine etkisinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-09 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English for Spesific Purposes | |
dc.subject.ytm | Retention | |
dc.subject.ytm | Keyword | |
dc.identifier.yokid | 10182542 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495534 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |