Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorBaşar, Abdülkadir
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:05Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591806
dc.description.abstractBu araştırma, İzmir ilindeki özel liseler ve devlet liselerinde görev yapan 260 öğretmene uygulanmıştır. Özel okulda ve devlet okulunda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetim tercihlerinin mesleki doyum ile ilişkisi incelenmiştir. Bu bağlamda mesleki doyumun cinsiyet, yaş, branş, okul türü ve eğitim durumu alt başlıklarına göre ilişkisi ve sınıf yönetim tercihlerinin de cinsiyet, yaş, branş, okul türü ve eğitim durumu değişkenlerine göre ilişkisi incelenmiştir. Son olarak da mesleki doyumun sınıf yönetim profili tercihine anlamlı bir etkisi olup olmadığı araştırılmıştır.Yapılan analizler sonucunda mesleki doyumun okul türü ve yaş ile anlamlı bir ilişkisi olduğu gözlemlenmiştir. Özel okul öğretmenlerinin devlet okulunda çalışan meslektaşlarına göre mesleki doyum düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Bu da öğretmenlerin özel okulda iş kaygıları olduğu için branşlarının dışında da yeni şeyler öğrenmeye açık olduklarından kaynaklanmaktadır. 20-35 yaş grubundaki öğretmenlerin mesleki doyumunun en yüksek düzeyde olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis research has been applied 260 teachers working in private and public high schools in Izmir province. The relationship between class management preferences and job satisfaction of teachers in private and public high schools has been examined. In this context, the relationship between job satisfaction in terms of gender, age, branch, school type and education status sub-headings and the relation of classroom management preferences in terms of gender, age, branch, school type and educational status variables have been examined. Finally, it has been researched whether there is a significant influence of job satisfaction on the preference of class management profile or not.As a result of these analyzes, it has been observed that there is a significant relationship between school type and age. It has been concluded that private school teachers have higher job satisfaction levels than their colleagues in public schools. This is resulted from openness to learning new things of teachers in private schools because of their job loss fears. It has been observed that the job satisfaction of teachers in the 20-35 age group at the highest level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel liseler ve devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetim profilleri ile iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between class management preferences and job satisfaction of teachers in private and public high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-03
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.identifier.yokid10179822
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495527
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess