Özel okullarda müzik branşındaki öğretmenlerin yetenek yönetimi
dc.contributor.advisor | Ata, Atakan | |
dc.contributor.author | Bulgulu, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:05Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591805 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, zincir ve butik özel okullarda ki müzik eğitimcilerinin sistematik görev dağılımının nasıl olması gerektiğini, bu incelemelerin var ise yöntemlerini ve işletmeye olan katkılarını araştıran nitel bir araştırmadır. Bu çalışmada özel zincir ve butik okulların üst düzey yöneticileriyle, eğitim kadrosunda konuyla alakalı branş öğretmenleriyle, konunun bölüm başkanlığı vasfını üstlenen kişilerle, görüşülerek araştırma yapılmıştır. Ayrıca konuda objektifliğin sağlanması için branşı yetenekle alakalı olan birkaç farklı eğitim branşına mensup yetkili, öğretmen vb.… kişiler ile de görüşülmüştür. Konunun yetenek yönetimiyle olan bağı göz önünde tutulmuştur. Bu çalışmada eğitim kurumlarındaki müzik eğitimcilerinin bireysel farklılıklarının fark edilip ön plana çıkartılması, kurum içi istihdamının ne derece sağlana bilindiği ve bu konuya ilişkin yetenek yönetimi işleyişi incelebilmiştir. Bireysel donanım farklılıklarının doğru yönetilmesi ve yetenek yönetimindeki içeriklere değinilmiş, röportaj ve görüşmelerle incelenip sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research is a qualitative one that analyses how delegation of duties for music instructors could be carried out systematically in chain and boutique private schools, and focuses on their contributions to the management and available methods. This research has been conducted in a series of interviews and questionnaires among members of the higher-level management, heads of departments and subject teachers of various chain and boutique private schools. During the research, the Talent Management procedures under supervision of the Human Resources Departments of institutions have been analysed and evaluated as to their implementation in education. Various people have been interviewed in line with this. The collected data was used in evaluating ownership of employees towards their institutions and the positive and negative factors that affect their performances. In addition, interviews have been conducted with instructors and representatives of talent-related subjects etc., in order to provide a sense of objectivism. The connection of the topic with talent has been taken as a focus. This phase provided an evaluation of how individual differences of instructors, especially that of music instructors, at private schools can be distinguished, how employment within institutions can be carried out and how talent management can be handled. Appropriate management of individual qualifications and content related to talent management has been touched upon and results have been provided through interviews. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel okullarda müzik branşındaki öğretmenlerin yetenek yönetimi | |
dc.title.alternative | Talent management of music teachers at private schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Talent management | |
dc.identifier.yokid | 10175726 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495518 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |