dc.contributor.advisor | Samur, Yavuz | |
dc.contributor.author | Bayraktar, Eda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591799 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Kahramanın Yolculuğu modeli ile hikaye kurgulamaya yönelik ortaokul öğrencilerine uygun öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Öğretim tasarımı sonunda öğrencilerin kendi kahramanlık yolculuğu hikayelerini yaratması sağlanarak, tasarlanan hikayeler kahramanın yolculuğu aşamalarına göre değerlendirilmiştir. Bu temel çerçeveye bağlı olarak çalışma, uygulanan öğretim sürecine ve hikaye kurgulamaya ilişkin öğrencilerin deneyim ve öğretimle ilgili görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bir tasarım ve geliştirme (TGA) araştırması olan bu çalışmada, `Kahramanın Yolculuğu` modeline uygun hikaye kurgulamaya yönelik öğretim tasarımı ihtiyaç ve öğrenci analizleri doğrultusunda ortaokul öğrencilerine göre tasarlanmış, ADDIE öğretim modeli çerçevesinde tasarımın genel tüm basamakları uygulanmış, pilot uygulama yapılarak süreç değerlendirme sağlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları öğretim tasarım sürecine göre farklı kişilerden seçilmiştir; tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecinde konu alanı uzmanları, öğretim tasarımcıları, hikaye yazarları, öğretim tasarım değerlendiricileri ile pilot uygulamaya katılan yedi, ana uygulamaya katılan on iki ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Görüşme, gözlem, anket, rubrikten oluşan yedi farklı veri toplama aracı ile veri çeşitlemesi yapılarak, toplanan veriler betimsel olarak analiz edilerek içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda Kahramanın Yolculuğu modeliyle tasarlanmış altı hikaye ortaya çıkmıştır. Hikayelerin hepsinin iyi ve orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin genel öğretim süreciyle ilgili mutlu hissettiklerini, yüksek düzeyde memnun kaldıkları, hikaye kurgulama, oyunlar ve canlandırmalardan hoşlandıklarını, grup çalışmalarında işbirliğinden keyif aldıkları görülmüştür. Öğrencilerin hikaye kurgulama sürecinde, yaratıcılık ve hayalgüçlerini zenginleştirdiklerini, hikaye yaratabileceklerine dair inanç ve güven oluşturabildikleri, hikaye üretmeye dair ilgi ve motivasyonlarının arttığını, hikayelerle kendilerini ifade edebildikleri ve özgür hissettiklerini belirtmişlerdir. Hikayeleri tasarlama sürecinde öğrenciler kahraman gibi hissettiklerini, kendi hayatlarının kahramanı olabileceğini düşündüklerini ifade etmişlerdir. Kahramanın Yolculuğu yaklaşımının hem birey olarak öğretmen, öğrenci ve eğitimciler için hem de sistem olarak okul ve eğitim kurumları için etkili bir öğretim ve yaşam aracı olabileceği önerilmektedir. Çalışmanın, konu ile ilgili yapılacak araştırma ve çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Kahramanın Yolculuğu, Hikaye Anlatıcılığı, Hikaye Tasarımı, Öğretim Tasarımı, Tasarım ve Geliştirme | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to design, develop, implement and evaluate appropriate instruction for middle school students to make them design stories with the Hero's Journey model. At the end of the instructional design, the students were made to create their own hero's journeys, and the designed stories were evaluated according to the stages of Hero's Journey. Based on this basic framework, the aim of the study is to reveal the opinions of the students regarding the teaching process and story building related to experience and teaching. In this study, which is a design and development (DDR) research, all the steps of design were applied in the framework of ADDIE instructional model designed according to the secondary school students in the direction of instructional design needs and student analysis to construct the story of the journey of the hero, and pilot evaluation was conducted through pilot application. Participants of the study were selected from different people according to the instructional design process; consists of subject experts, instructor designers, story writers, instructional design assessors in the design, development, implementation and evaluation process, seventeen participating pilots, and twelve middle school students participating in the main application. Seven different data collection tools including interview, observation, questionnaire and rubrics were used to perform data diversification and the collected data were analyzed descriptively and content analysis.At the end of the work, six stories designed with the Hero's Journey model emerged. All of the stories were determined to be good and moderate. It was found that students were happy about the general teaching process, highly satisfied, enjoying story-telling, games and animations, collaborating in group work. They pointed out that in the process of story-telling, students enrich their creativity and imagination, build confidence and confidence that they can create a story, increase their interest and motivation to produce a story, express themselves with stories and feel free. In the process of designing the stories, students expressed that they felt like a hero and thought that they could be heroes of their own lives.It is suggested that the Hero's Journey approach can be an effective teaching and life tool for both teachers, students and educators as individuals, as well as schools and educational institutions as a system. It is expected that this study will offer an insight and give light into future studies on this subject. Keywords: Hero's Journey, Storytelling, Story Design, Instructional Design, Design and Development | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kahramanın yolculuğu ile hikaye kurgulamaya yönelik öğretim tasarımı: Tasarım ve geliştirme araştırması | |
dc.title.alternative | Designing instruction for story design with hero's journey: Design and development research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-13 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | Instructional design | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Story telling | |
dc.subject.ytm | Hero's Journey | |
dc.identifier.yokid | 10181910 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495525 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |