Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorDuran, Nurgül
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:03Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591797
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Istanbul-Türkiye'de özel anaokulları ve ilköğretimokullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinibelirlemektir. Bu amaçla, çalışmanın amaçlarına en uygun araştırma tasarımlarındanbirisi olan ve hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin bir kombinasyonunuiçeren karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmaya Ümraniye, Çamlıca, Ataşehir veSancaktepe'de yer alan dört anaokulu ve ilköğretim okulunda çalışan toplam 56İngilizce öğretmeni dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılan anket araştırmacıtarafından uyarlanmış, İngilizce öğretmenlerin mesleki doyumlarını değerlendirmekiçin Minnesota Mesleki Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizindeSPSS 24 programı yardımıyla istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç olarakİngilizce öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin yaklaşık %75 ile oldukçayüksek olduğunu söylemek mümkündür. Öğretmenlerin mesleki doyum düzeyleriniarttıran en belirgin nedenler farklı zamanlarda farklı beceriler kullanma imkanı,kendi yeteneklerini kullanabilme, başarı duygusu, öğretmeyi ve öğrencileri sevme,ve meslektaşlarını sevme olmuştur. Öğretmenlerin mesleki doyumlarını azaltan enönemli nedenler olarak ise maaş düşüklüğü, yoğun çalışma koşulları ve Türkiye'dekiteste dayalı eğitim sistemi öne çıkmıştır.Keywords: İngilizce Öğretmeni, Karma Yöntem, Mesleki Doyum
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the occupational satisfaction statusof English teachers who are working in private kindergartens and primary schools inIstanbul-Turkey. A research design which best fits the aims of this study was acombination of both quantitative and qualitative research methods, namely a mixedmethods research design. A total of 56 English teachers working in four kindergartenand elementary schools in Ümraniye, Çamlıca, Ataşehir and Sancaktepe province ofIstanbul were included in the sample. The questionnaire used in the research wasadapted by the researcher. The Minnesota Job Satisfaction Scale was used to assessjob satisfaction of English teachers. Statistical analysis method was used in theanalysis of data with the help of SPSS 24 program. As a result of the study, it ispossible to say that the job satisfaction levels of English teachers working inkindergartens and primary schools are quite high and proportionally around 75%.The most obvious reasons for increasing the job satisfaction levels of teachers are thechance to use different skills at different times, the ability to use their abilities, thesense of success, loving to teach and students, and loving colleagues. Salaryshortage, intense working conditions and test-based system in Turkey stand out asthe most important reasons for reducing the job satisfaction of English teachers.Keywords: English Teacher, Mixed Method, Occupational Satisfactionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExamination of occupational satisfaction of English teachers working in kindergarten and elementary schools
dc.title.alternativeAnaokulu ve ilköğretim okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki doyumlarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-09
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmMixed methods
dc.identifier.yokid10182574
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495532
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess