Show simple item record

dc.contributor.advisorAdıgüzel, Tufan
dc.contributor.authorPamukçu, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:03Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591794
dc.description.abstractHer düzeydeki eğitim kurumları 2000'li yılların başlarından beri mevcut harmanlanmış öğrenme modellerini adapte ederek uygulamaya veya kendi öğrencilerinin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmek için kendi harmanlanmış öğrenme ortamlarını yaratarak teknolojiyi eğitimde kullanmaya ilgi duymaktadırlar. Çevrim içi eğitimin giderek yaygınlaştığı ve ölçme ve değerlendirmenin öğrenme ortamının vazgeçilmez bir bileşeni olduğu dikkate alındığında, çevrim içi ölçme ve değerlendirme araçları, bu araçların öğrencilerin yüz yüze eğitimdeki başarılarına katkısı ve öğrencilerin çevrim içi sınavlara tutumları konuları kısa süre içerisinde yaygın araştırma alanları olacaklardır. Harmanlanmış öğrenme ile ilgili giderek artan ölçüde araştırma bulunmasına rağmen, yukarıda bahsedilen konulardaki araştırmalar nispeten sınırlıdır. Bu çalışma çevrim içi sınavların sınıf içi başarısına etkisini ve öğrencilerin çevrim içi sınavlara tutumlarını inceleyerek araştırmalara katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Karma yöntemli bir vaka çalışması olan bu tez, Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinin Yabancı Diller Yüksek Okulu İngilizce Hazırlık Programı'nda her hafta bir öğrenme yönetim sistemi (LMS) üzerinden verilen çevrimiçi deneme sınavlarının sınıf içi sınavlarda öğrenci başarısına katkı sağlayıp sağlamadığını incelemektedir ve öğrencilerin çevrimiçi sınavlara olan tutumunu ele almaktadır. Bu vaka incelemesinde hem nitel hem de nice veri toplama ve işleme metotları kullanılmıştır. Bir vakıf üniversitesinin yabancı diller yüksekokuluna bağlı olan İngilizce Hazırlık programında birbirini takip eden iki akademik yıl boyunca hem ortalamaya katılan hem de ortalamaya katılmayan çevrim içi sınavlara girmiş sene tekrarı yapan öğrencilerin (S= 255) bu sınavlarda aldıkları notlar çalışmaya nitel veri sağlamak için analiz edilmiş, katılımcıların on biri ile gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veri ise çalışmanın nitel veri kaynağını oluşturmuştur.Sonuçlar bir vakıf üniversitesindeki yabancı diller yüksekokulu hazırlık programında uygulanmakta olan harmanlanmış öğrenme modelinde kullanılan bir öğrenme yönetim sistemi üzerinden verilen çevrimiçi deneme sınavlarının sınıf içi sınavlarda başarıya katkı sağlayıp sağlamadığı ve öğrencilerin bu sınavlara karşı tutumları konusunda bilgi aktarmaktadır.
dc.description.abstractSince the early 2000s, Educational institutions at all levels have been interested in the integration of technology into their programs by either adopting the available models of blended learning environments or creating their own blended learning context to better cater for the needs of their student body. Given that online education is becoming more and more widespread and that assessment is an indispensable component of learning environments, online assessment tools, their contribution to student success in face to face (F2F) classes and the perceptions of students toward online tests will soon one of the popular research areas. Although there has been growing amount of research in blended learning, to my best knowledge, there is quite limited amount of research in the aforementioned fields in blended learning environments in English language education. This study aims to make contributions to the research by exploring the contributions of online tests to success in in-class exams and students' perceptions toward them. This thesis study, which was designed as a mixed methods case study, aims both to analyse whether Weekly Achievement Test Online Practices (WATOPs) which are presented to the student body of a foundation university Intensive English Programme at a School of Foreign Languages in Istanbul, Turkey through a learning management system (LMS) contribute to their success in in-class tests and to discover the perceptions of students toward online practice tests. This case study employed both quantitative and qualitative data collection tools and analysis. While the assessment records of the repeating students (N=255) who took both assessed online exams and unassessed online practice exams in two consecutive academic years in the Intensive English Program of the School of Foreign Languages in a foundation university in Turkey were analysed to provide quantitative data for the study, the data obtained from the semi-structured interviews which were made with eleven of the participants constituted the qualitative data source of the study.The results revealed both to what extent online tests help the students of a foundation university Intensive English Programme at a preparatory school in Istanbul Turkey to be more successful in in-class exams and what the perceptions of students toward the online tests and self-study materials available through the institutional LMS are.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study in an english preparatory school in Turkey: Do online practice tests contribute to success in in-class exams?
dc.title.alternativeTürkiye'deki bir İngilizce hazırlık okulunda bir durum araştırması: Online deneme sınavları sınıf içi sınavlarda başarıya katkı sağlar mı?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-02
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmProficiency exam
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmLearning management systems
dc.subject.ytmOnline examination
dc.identifier.yokid10207079
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524952
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess