Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorMoğultay, Ecem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:03Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591793
dc.description.abstractBir insanı büyüten, geliştiren ve eğiten en önemli yapı taşlarından biri eğitimdir. Yönetici ve öğretmenlerin rolü de eğitim sisteminde büyük önem taşımaktadır. Çünkü müdürler hem yönetici hem de lider olmalı ve gerek çalışanlarını gerekse öğrencilerini ideal bir biçimde yönetmelidir. Bu noktada da okul yöneticilerinin kişilik, bilgi, beceri ve deneyimleri devreye girmektedir. Bu çalışmada İzmir, İstanbul ve Ankara'daki özel okullarda çalışan ve ikamet eden üç tane, kadın yönetici ile çalışılmakta ve `Yöneticinin Gözünden Yöneticiliğin Betimlemesi Ve Yönetici Profili` konusuna yer verilmektedir. Çalışmada yöneticilerin meslek hayatları, kişilik özellikleri, bilgi, beceri ve deneyim süreçleri mülakat ve hikayeleme yöntemi kullanılarak anlatılmaktadır. Elde edilen bulgularda nitel veri setleriyle desteklenmekte ve bu konuda yapılan diğer araştırmalardan elde edilen sonuçlar ile harmanlanarak `Yöneticinin Gözünden Yöneticiliğin Betimlemesi Ve Yönetici Profili` oluşturulmaktadır.
dc.description.abstractEducation is the main constituent of human enhancement and development. The role of administrators and teachers are also very important in the education system. Since, principals should be administrators, as well as leaders, and should superintend both the faculty and students ideally. At this point, the school administrators' personality, knowledge, skills and experience are involved. In this connection, we are working with three manageress from İzmir, Istanbul and Ankara private schools on topic `Defining Administration and Administrator Profile from Administrator's View`. During this study, administrators' professional lives, personality traits, knowledge, skills and experience processes are explained using interview and narration methods. The evidences obtained are supported by qualitative data sets and collated with the results of other researches on the topic, and `Defining Administration and Administrator Profile from Administrator's View` is formed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticinin gözünden yöneticiliğin betimlemesi ve yönetici profili
dc.title.alternativeDefining administration and administrator profile from administrator's view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-03
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmManager profile
dc.identifier.yokid10180345
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495528
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess