Yöneticinin gözünden yöneticiliğin betimlemesi ve yönetici profili
dc.contributor.advisor | Dikilitaş, Kenan | |
dc.contributor.author | Moğultay, Ecem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:03Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2021-02-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591793 | |
dc.description.abstract | Bir insanı büyüten, geliştiren ve eğiten en önemli yapı taşlarından biri eğitimdir. Yönetici ve öğretmenlerin rolü de eğitim sisteminde büyük önem taşımaktadır. Çünkü müdürler hem yönetici hem de lider olmalı ve gerek çalışanlarını gerekse öğrencilerini ideal bir biçimde yönetmelidir. Bu noktada da okul yöneticilerinin kişilik, bilgi, beceri ve deneyimleri devreye girmektedir. Bu çalışmada İzmir, İstanbul ve Ankara'daki özel okullarda çalışan ve ikamet eden üç tane, kadın yönetici ile çalışılmakta ve `Yöneticinin Gözünden Yöneticiliğin Betimlemesi Ve Yönetici Profili` konusuna yer verilmektedir. Çalışmada yöneticilerin meslek hayatları, kişilik özellikleri, bilgi, beceri ve deneyim süreçleri mülakat ve hikayeleme yöntemi kullanılarak anlatılmaktadır. Elde edilen bulgularda nitel veri setleriyle desteklenmekte ve bu konuda yapılan diğer araştırmalardan elde edilen sonuçlar ile harmanlanarak `Yöneticinin Gözünden Yöneticiliğin Betimlemesi Ve Yönetici Profili` oluşturulmaktadır. | |
dc.description.abstract | Education is the main constituent of human enhancement and development. The role of administrators and teachers are also very important in the education system. Since, principals should be administrators, as well as leaders, and should superintend both the faculty and students ideally. At this point, the school administrators' personality, knowledge, skills and experience are involved. In this connection, we are working with three manageress from İzmir, Istanbul and Ankara private schools on topic `Defining Administration and Administrator Profile from Administrator's View`. During this study, administrators' professional lives, personality traits, knowledge, skills and experience processes are explained using interview and narration methods. The evidences obtained are supported by qualitative data sets and collated with the results of other researches on the topic, and `Defining Administration and Administrator Profile from Administrator's View` is formed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yöneticinin gözünden yöneticiliğin betimlemesi ve yönetici profili | |
dc.title.alternative | Defining administration and administrator profile from administrator's view | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-03 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Manager profile | |
dc.identifier.yokid | 10180345 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495528 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |