Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Hatime
dc.contributor.authorÜnnü, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:02Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591792
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversitedeki İngilizce öğretmenlerinin farkındalık ve inançlarının ortak İngilizce dili edebiyatı içeren ve farklı bakış açılarının da yer verildiği 5 hafta süren bir eğitimin sonunda nasıl değiştiklerine odaklanmaktır. Birçok dilbilimci farklı görüş ve yerlerde İngilizce ortak dilini bu zamana kadar araştırmışlardır. Anadili İngilizce olan ve olmayan yerli konuşmacılar sınıflarda öğretirken standart İngilizce kullanarak İngilizceyi şekillendirmişlerdir. Bir başka değişle, anadili İngilizce olan ve olmayan konuşmacılar standart dil kurallarını öğretme metotlarında kullanmaya eğilimlidirler. Fakat iletişim kurarken onların ortak kaygısı anlaşılabilirliktir. Bu yüzden, bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin öğretimde daha verimli olmaları için eğitilmeleri adına onların İngilizce ortak dil üzerine farkındalıklarını analiz etmektir. Veri analizi yapılırken grup röportajı ve anket içerisindeki İngilizce ortak dil eğitimine yönelik bilgi soruları kullanılarak nitel, eğitimin önce ve sonrasında verilen anket çalışması uygulanarak nicel metot kullanılmıştır. Veri sonuçlarına göre üniversitede İngilizce hazırlık bölümünde çalışan 10 okutmanının farkındalığının değiştiği ve ortak dil eğitimine yönelik konuşabildikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce Ortak Dil, Anlaşılabilirlik, Anadili İngilizce Olmayan Yerli Konuşmacılar, İngilizce Çeşitleri, İngilizce Ortak Dil Farkındalık Eğitimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to focus on how English language university instructors' awareness and beliefs changed after applying a 5-week training including ELF literature and different perspectives on ELF. Many linguists from different backgrounds and fields have researched English as a Lingua franca (ELF). Native (NS) and nonnative speakers (NNS) have shaped English by using Standard English while teaching their classes. In other words, NSs and NNSs tend to apply normative standards in their teaching methods. However, intelligibility is their common concern while communicating. Therefore, the purpose of this study is to explore how English language university instructors' beliefs and awareness of ELF change after receiving ELF-aware training. While analyzing the data, mixed methods were applied. The data tools included a focus group interview and knowledge of ELF questions in the questionnaire as qualitative data and a questionnaire, which was given as pre-training questionnaire, and a post-training questionnaire before and after training, was used as a quantitative tool. Accordingly, it was found that the awareness of ten English Language University Instructors changed after the training and they were able to talk about ELF terms.Keywords: English as a Lingua Franca, Intelligibility, Nonnative Speakers, Varieties of English, ELF-Aware Trainingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExamining impact of elf-aware inservice training on beliefs and awareness of university instructors
dc.title.alternativeİngilizce ortak dil farkındalık eğitiminin üniversitede çalışan okutmanların inanç ve farkındalığının üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-08
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish as lingua franca
dc.subject.ytmLingua franca
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmBeliefs
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid10181543
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495524
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess