Efl learners` insight into process oriented approach: An in-depth analysis of students` perceptions on l2 writing skills, habits and strategies
dc.contributor.advisor | Avcı, Özge | |
dc.contributor.author | Avci, Özge | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:02Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591790 | |
dc.description.abstract | Süreç odaklı yazma yaklaşımı geleneksel yazma öğretimi yöntemlerinde bir yenilik olarak kabul edilmektedir. Birçok çalışma süreç odaklı yaklaşımı avantajları bakımından ya da diğer yaklaşımlarla karşılaştırak ele alırken, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin süreç odaklı yaklaşım benimsenerek yazı yazmaya dair algı ve tutumunu belirlemek üzere çok az çalışma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı katılımcıların yazı yazmaya, kendi yazma becerilerine, süreç odaklı yazma alışkanlıklarına ve kullandıkları stratejilere dair nasıl bir tutum ve algıya sahip olduğunu belirlemektir. Özel bir üniversitenin İnglizce hazırlık programında yapılan araştırma verileri ilk olarak 5 maddelik likert skala anketi dağıtarak elde edilmiştir. Daha sonra daha detaylı veriler elde etmek amacıyla yarı yapılandırılmış sorular sorularak mülakatlar yapılmştır. Anketlerden elde edilen nicel bulgular tanımlayıcı istatistik yöntemi kullanılarak, mülakatlardan edilen bulgular ise içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Sonuç olarak, katılımcıların süreç odaklı yazma yaklaşımına karşı genel olarak olumlu tutum geliştirdikleri ve yaklaşımın stratejilerinden faydalandıkları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The process oriented approach to writing has long been regarded as an improvement over the traditional methods of writing instruction. Many studies have examined process writing in terms of its advantages or compared it with other approaches. Nevertheless, few studies were conducted to explore the insight of EFL learners into process writing. Thefore, the main purpose of this study is to explore the attitude and perceptions of participants about their writing, writing skills, process writing habits, and strategies. Data were first gathered through a questionnaire with five-point Likert scale questions distributed to the participants studying at an English preparatory program. The questionnaire aimed to investigate their reported process writing skills, habits and attitude. Secondly, in an attempt to collect more in-depth information upon their atitude and perceptions, semi-structured interviews were conducted with the participants. Quantitative data obtained from the questionnaire were analyzed by employing descriptive statistics and the results of the interviews were analyzed by implementing content analysis. It was found that the participants have positive attitude towars process writing and benefit from its strategies. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Efl learners` insight into process oriented approach: An in-depth analysis of students` perceptions on l2 writing skills, habits and strategies | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin süreç odaklı yazma yaklaşımı anlayışı: Öğrencilerin 2. dil yazma becerileri, alışkanlıkları ve stratejilerine dair anlayışının derinlemesine analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10198220 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509972 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |